Vlkodlak
Moon (p)
Vlkodlak je kniha z řady Komiks, v němž jsi hrdinou, v níž se originálně kombinují dva oblíbené prvky - komiks a gamebook, tedy knihu, ve které rozhodnutí hráče ovlivňují další vývoj děje. V této knize se dostanete do kůže mladého učně Eorase, který byl pokousán vlkodlakem a prochází proměnou. Přitom se snaží rozřešit záhadné zmizení svého mistra a cestou bude muset vyluštit i hádanky a rébusy. A k tomu bojovat. Komiks pracuje s lidskou a vlčí podobou, kdy v každé z nich má hráč jiné atributy.... celý text
Přidat komentář
Moc pěkně udělaný gamebook pro mladší - tz.: přímočarý děj, pěkná grafika, slavná monstra neděsí, hádanky a rébusy tak akorát... Šestiletého syna to moc bavilo, jedinou nevýhodou je za mě prakticky nemožnost opakovaných hraní, protože je to opravdu moc přímočaré bez jakýkoliv dalších dějových zákrut, takže není co dál objevovat...
Doporučuji hrát dříve jak rytíře - přestože je to stále skvělý gamebook, je ve stejném formátu jako tyto dva a nelze to pak nesrovnávat. Největší rozdíl od rytířů v kvalitě je tu minimum hádanek a skrýší.
Děj se relativně dost lineární a tak hráč opakované hraní bude zábava asi až s určitou časovou prodlevou, na druhou stranu je tak herní doba logicky delší. Celkově, jak už jsem psal, to to skvělý GB. Jediná moje výtka je k pravidlům a způsobům jak doplňovat poměrně dost nízký počet životů vzhledem k síle protivníků už od začátku. Zhruba do půlku děje jsou díky tomu souboje dost na hraně.
(SPOILER)
Další komiksový gamebook, který jsem si nesměl nechat ujít a nelituji toho! Skvěle jsem se bavil, je to moc hezky nakreslené a příběh netradiční. Musím pochválit i vyváženost herních mechanismů, strom povolání, postupná tvorba postavy a sběr vybavení.
Zápletka je ve zkratce dle mého názoru rozdělena do tří částí, v první jde o útěk lesem a vše je pojato formou učení se, avšak smrt je i tak na každém rohu. Druhá část ve městě má lehce adventurní a detektivní nádech, během které zvesela můžete vylepšovat svou postavu. A poslední třetí část nás uvede na bitevní pole, odkryje celou pointu příběhu a zakončí to finalním soubojem s bossem.
I toto pojetí knihy mě oslovilo, žádná hluchá místa a kniha dává možnost každou část prozkoumat v co nejvyšší míře. Na jednu stranu je to dobré pro uspokojení, že jsme prošmejdili, co jsme mohli, ale trpí tím logicky znovu hratelnost. K čemuž přispívá i velká linearita knihy.
Po dokončení jsem byl nadšen z tříhodinového zážitku, ale neměl jsem chuť se do knihy pustit znovu třeba z více silovou postavou (směřoval jsem napoprvé postavu hlavně do magie), jak tomu bylo v porovnání s Rytíři I & II, kde k prozkoumání celé knihy a využití celého jejího potenciálu potřebujete třeba i 6 her.
Příběh a atmosféra 10/10 Obtížnost 5/10
Oproti unesené je to očividně pro jinou cílovou skupinu, je to míň sofistikované a kniha je nedotažená, do lesklých stránek s deníkem se nedá psát tužkou, zbytečná pravidla navíc. Prostě nebavilo. I ten děj je mnohem přímočařejší...
Příběh v podobě komiksového gamebooku se rychle odvíjí (bez větších dějových odchylek) ... odreagování to bylo skvělé...