Kontexty vzdělávání v postmoderní situaci
Jitka Lorenzová
Kniha se na pozadí proměny společenského a vědního paradigmatu zabývá vybranými aspekty postmoderní situace ve vzdělávání. Pozornost je věnována filosoficko-etické perspektivě postmoderny, jež byla v pedagogice spojena s krystalizací nových, radikálně demokratických vzdělávacích perspektiv. Dále je charakterizována proměna paradigmatu vědy v post-kuhnovském období a nahlédnuta situace pedagogiky v podmínkách epistemologického relativismu, kulturní diverzity a pluralizace pedagogického myšlení. Konečně jsou na příkladu univerzity a nároků kladených na učitelskou profesi nastíněny důsledky průniku neoliberální doktríny do vzdělávání v podmínkách ekonomické a technické globalizace.... celý text
Přidat komentář
Autorovy další knížky
2016 | Kontexty vzdělávání v postmoderní situaci |
2024 | Sociální pedagogika: Věda, praxe a profese v souvislostech |
Výborne spracovaná a prehľadná monografia. Vhodná aj ako dostatočne komplexný úvod do problematiky postmodernizmu v edukačných súvislostiach pre študentov.