Legendární Škoda 100/110
Jan Tuček
Historie slavné „stovky“ se začala psát v srpnu 1969, kdy převzala štafetu tehdy populárního „embéčka“. Škoda 100/110 se stala nejrozšířenějším osobním automobilem v Československu. V Mladé Boleslavi jich v letech 1969 až 1977 vyrobili přes milion. Kniha je věnována především těmto automomobilům, ale připomíná i jejich sourozence: kupé Škoda 110 R ze závodu v Kvasinách, sportovní vůz ÚVMV 1100 GT z pražského výzkumného ústavu a vývojovou studii Škoda Super Sport následně přestavěnou na filmovou hvězdu jménem Ferat. Jedna z kapitol mapuje i vývoj a náběh výroby automobilů Škoda 105/120, posledních škodovek s motorem vzadu.... celý text
Přidat komentář
Štítky knihy
Škoda (automobily)Autorovy další knížky
2005 | Tatra 603 |
2005 | Škoda 1000 MB |
2006 | Trabant 601 |
2009 | Auta východního bloku |
2011 | Tatra 613 |
Jan Tuček nezklamal. Přehledně podaná historie jedné z legend československého automobilového průmyslu. Od samého počátku, tedy vývoje modelu, přes zahájení sériové výroby a její celý průběh. Následují kapitoly o kupé 110R a dvou "exotech", vozech, které byly zajímavé, ale v podmínkách reálného socialismu neměly šanci na byť malosériovou výrobu - kupé ÚVMV 1100 GT a ŠKODA SUPER SPORT, které je známější spíš ve svojí pozdější reinkarnaci jako filmový FERAT. Autor se zmiňuje i o několika buginách postavených s použitím techniky modelu 100/110´, ať už u nás nebo v cizině.
Poslední kapitola knihy se krátce věnuje nástupci modelu 100/110, Škodě 105/120.
Jak to u těchto knih bývá, knihu doplňuje řada fotografií.