Literatura přehled středoškolského učiva
Dagmar Milotová , Zuzana Dvořáková , Taťána Polášková
Učebnice je koncipována tak, aby vyhovovala nové podobě maturity a korespondovala s požadavky MŠMT ČR. Chce pomoci studentům, aby se orientovali v literatuře, pochopili její vlastnosti a hlavní historické souvislosti. Snahou autorek je seznámit studenty se světem české i zahraniční literatury přehledně, ale současně v případech významných autorů a děl také podrobně. Velmi cennou součástí knihy jsou četné ukázky z literárních děl. Studenti se tak mohou ve stručnosti seznámit se stylem tvorby představovaného autora. Přáním autorek je, aby i tyto krátké ukázky podnítily studenty k vlastní četbě, která je nezbytnou podmínkou a základem porozumění literatuře. V samostatné kapitole seznámí učebnice studenty také se základy literární teorie. Učebnici využijete v průběhu celého studia na střední škole a při přípravě k maturitě a přijímacím zkouškám na VŠ. Zpracováno dle požadavků MŠMT k nové podobě maturitní zkoušky.... celý text
Přidat komentář
Tahle kniha není špatná, ale naprosto mě zaráží, že učebnice z velké části ignoruje nebo bagatelizuje některé autorky. Kdyby nebyla tak podrobná u spousty (i monhem méně známých) autorů, tak bych to nezmiňovala, ale fakt, že Austenová a Shelleyová chybí úplně a Brontëovy jsou zmíněny jen mimochodem, stejně jako Agatha Christie, je pro mě nepochopitelné. Na druhou stranu kniha ignoruje i Doyla a u Dickense zapomněli zmínit Příběh dvou měst, což byl nejen podle Dickensova vlastního soudu, ale i podle soudu mnohých dalších, jeho nejlepší román vůbec. Ale hlavně, že je tam Dorritka a Pickwickův klub. Že tam není takový Kurt Vonnegut nebo Daphne du Maurier, Harper Lee, E. M. Forster, Elizabeth Gaskell nebo George Eliot mě ani nepřekvapuje, protože by pak hrozilo, že by se do školní četby propašovalo něco, co by mohlo středoškoláky bavit :).