Logopedické hádanky
Jana Havlíčková , Ilona Eichlerová
Hádanky ve formě veršů jsou určeny k upevňování výslovnosti českých hlásek a současně rozvíjejí u dětí smysl pro rým, rytmus a jazykový cit. Dvouřádkové hádanky tvoří mezistupeň mezi nácvikem slova a básničky. Navíc jsou hádanky pro děti zábavné, protože se na jejich „přečtení“ samy podílejí tím, že hledají vhodné slovo.... celý text
Přidat komentář
Doporučuji praktickou pomůcku, vhodná pro děti i studenty, kteří mají zájem o český jazyk. Ilustrace velelých barev, pěkné.
U nás frčela asi od dvou do tří let. Zpočátku jsem ukazovala na obrázek znázorňující slovo, které měla dcera doplnit (dítěti pomáhá ve volbě slova taky rým). Bavilo ji to tak, že jsem knížku brala často do vlaku na dlouhé cesty, aby dcerka z nudy neběhala po vagónu.
Pro učitelky mateřských škol je naprosto perfektní, ale i pro maminky, které chtějí předejít chybám ve vyslovování. Děti jsou zaujaté ilustracemi a baví je to. Předškolní děti zvládají většinu rýmů.
Jednoduché říkanky-doplňovačky pro děti (nebo i dospělé?), které potřebují zlepšit výslovnost. Pro čtyřletého prcka to je ale ještě trochu náročné, i když na každé dvoustraně jsou jako nápověda vyobrazena hledaná slova. Některá z nich jsou pro tak malé děti ještě těžko známá a těžko identifikovatelná:
Ž/Z:
Zalezla zmije
za ...žaluzie.
Podej mi, Terezo,
ze židle...železo.
Želva lezla
kolem ...žezla.
Jak to zelí Zuza zváží?
Zapomněla na ... závaží.
Ale jinak je to knížečka užitečná a doporučeníhodná.