Kotel strachu
Joe Dever
Lone Wolf - série Magnakai série
< 4. díl >
Čtvrtá kniha série Magnakai. Jsi Lone Wolf, poslední z mistrů řádu Kai ze Sommerlundu. Nad Magnamundem se vznáší stín války, neboť nepřátelé znásobují své síly, aby ti zabránili ve splnění tvého poslání. Nemůžeš otálet. Nepřátelské obrněné legie se už přesunují k městu, pod jehož ulicemi leží ukryt objekt tvého zájmu: Kámen vědění z Tahou. V Kotli strachu musíš být při hledání Kamene vědění ve fantastickém městě, postaveném před mnoha tisíci lety, velmi obezřetný. Znovu se stáváte hlavním hrdinou, který rozhoduje sám o svém dalším osudu. Na cestu do Kotle strachu se můžete směle vydat i bez znalosti předcházejících dobrodružství.... celý text
Dobrodružné Fantasy Gamebooky
Vydáno: 1995 , AFSF - Asociace fanoušků science fictionOriginální název:
The Cauldron of Fear, 1987
více info...
Přidat komentář
Hodně dobrá atmosféra. Pokud člověk odehrál předchozí díly, bitvy jsou celkem jednoduché. Ovšem to neplatí o té závěrečné, tam tedy opravdu nevím, jak toho Zakhana picnout...
Když mi brácha poslal odkaz na aplikaci na Android, která obsahuje všechny gamebooky o Lone Wolfovi (v AJ a zdarma), tak jsem to hned nainstaloval a začal smažit tuhle nostalgickou klasiku. V podstatě jsme na tom vyrostli a můžu říct, že díky gamebookům mám rozvinutou představivost. Kam se hrabou dnešní fantasy naservírovaná na stříbrném podnose? Musíte si to hezky v hlavě zrekonstruovat, kreslit si mapku, vést si inventář, no prostě paráda :-)
Ufff...tenhle gamebook byla fuška. Bylo to dlouhé putování do útrob Tahou, kde na Vás čeká další Lorestone. Tahle šílenost Vás pořádně vybičuje, protože se potkáte s dosud nejtužším bosem a (konečně!) Vám ani Somerswend (nebo jak se tomu meči nadává) nepomůže! Sakra tolikrát jsem chcípnul a reloadoval, že jsem se z toho dočista unavil a musel jsem dokonce vyhledat pomoc na internetu. Dám si chvíli pohov, protože deset gamebooků za měsíc...už mi není dvanáct :-)
Devátá kniha ze série gamebooků o Lone Wolfovi.
Klasika, která by neměla minout žádného gamebookového nadšence. Takový Pán Prstenů mezi gamebooky. Kvalitní příběh, promyšlený svět a originální herní mechanismy. Na začátku si zvolíte schopnosti, které vám budou během hry užitečné a s každou dohranou knihou získáte další. Schopnosti i výbavu si přenášíte napříč celou sérií, jednotlivé díly na sebe přímo navazují. Místo házení kostkou stačí zapíchnout tužku do tabulky s čísly. Souboje jsou řešeny velmi spravedlivě a roli nehraje pouze náhoda, ale i schopnosti a výbava. Neřešíte pouze zbraně, ale i zbroj a štít. Musíte odpočívat, musíte jíst. Takhle promyšlené gamebooky často nebývají, přesto je vše jednoduché a lehce zvládnutelné.
Autorovy další knížky
1992 | Útok ze tmy |
1993 | Oheň na vodě |
2012 | Kaltské jeskyně |
1996 | Meč slunce |
2018 | Stíny nad řádem Kai |
Putování do Kotle a Kotel samotný je poměrně jednoduché, leč stále zajímavé. Na konci dostaneme přičuchnout k bitvě a jako správní spasitelé světa přijmeme výzvu velitele nepřátelských vojsk - Zakhana Kimaha.
Sundat tohohle typka je poměrně těžké a budete potřebovat velkou dávku štěstí při hodu kostkou (náhodnem výběru).
Na závěr se nám samozřejmě narýsuje epický konec našeho putování za kameny.