Zajatci času
Joe Dever
Lone Wolf - série Magnakai série
< 6. díl >
Šestá kniha série Magnakai. Jsi Lone Wolf, poslední z mistrů řádu Kai ze Sommerlundu. Obelstěn svým úhlavním nepřítelem, Temným pánem Gnaagem, jsi se dostal do prostoru absolutní temnoty - Brány stínů - odkud vede cesta do astrálního vesmíru Daziarnu. Někde v absolutní prázdnotě jsou dva chybějící Kameny vědění, které musíš najít, abys mohl obnovit řád Kai v jeho bývalé slávě. Dokážeš splnit svůj úkol nebo se staneš navždy vězněm prázdnoty? Tvůj osud na tebe čeká v tomto vzrušujícím dobrodružství Magnakai. I v této knize se stáváte hlavním hrdinou, který rozhoduje sám o svém dalším osudu. Na výpravu do Brány stínů se můžete směle vydat i bez znalosti předcházejících dobrodružství.... celý text
Literatura světová Fantasy Gamebooky
Vydáno: 1996 , AFSF - Asociace fanoušků science fictionOriginální název:
The Prisoners of Time, 1987
více info...
Přidat komentář
No, co napsat... Hodnotím 3 hvězdami, ale spíš jen z nostalgie. Jak už tu psali jiní, kniha už z větší čísti není o rozhodování. Zatímco v prvních dílech si mohl člověk hodně vybírat a příběh byl pokaždé jiný, tady vás kapitola buď odkáže rovnou na další odstavec, nebo máte na výběr ve stylu “pokud ovládáš to a to, otoč sem, pokud ne, otoč sem”. A je po volnosti... Do toho mi vadí nevyrovnanost soubojů. Většina je úplně triviální, aby pak ke konci přišly dva naprosto neporazitelní nepřátelé. Mám odehrané předchozí díly, takže vlastním všechny možné bonusové předměty a mám mnoho schopností, přesto bych snad musela házet samé nuly, abych měla šanci. Změna prostředí nebyla špatná, ale trochu mi vadila ta zaměřenost na duchovno, raději mám příběhy z “reálného” světa, ne vzpomínky apod. A ještě mi dost vadilo velké množství překlepů v novém vydání.
V novém vydání je ještě bonusový příběh Pán Maledoru od Jamese M. Stuarta, kde hrajete za Lorkona Železné srdce z předchozího příběhu. Není to špatné, takové milé ukončení.
Jedenáctý díl série ve mě nechal po dohrání rozporuplný pocit. Nemalá část knihy je značně lineární, a tvoří ji buď jednolité kusy textu, přerušené pouze odkazy na další jednolitý kus, popřípadě odbočky, v podobě krátkého doplnění informací poskytnutého zvolenými schopnostmi. Dokonce jsem zde narazil i na úsek, který je jednolitý kus textu, a přitom vás odkazuje hned na další odkaz v knize. To už není gamebook, to je kniha rozdělená na zbytečně moc kapitol!
Na druhou stranu, nemůžu popřít, že závěrečné třetina, plná nelehkých nepřátel, dokázala vytvořit i atmosféru napětí, kterou jsem v této sérii už dlouho nezažil. Nedokážu si představit, jak se s onou plejádou protivníků vypořádá hráč, který za sebou nemá výhody schopností a vybavení získané z předchozích 10 knih, a rozhodne se Zajatce času vyzkoušet jako samostatné dobrodružství.
Herní zážitek tedy za 3. Moc expozice, značně lineární, závěrečná štvanice potěšila. Čtvrtou hvězdu dávám jen proto, že říše Daziarnu byla opravdu příjemné zpestření prostředí, a na rozdíl od předchozích knih dýchala svou vlastní atmosférou.
Když mi brácha poslal odkaz na aplikaci na Android, která obsahuje všechny gamebooky o Lone Wolfovi (v AJ a zdarma), tak jsem to hned nainstaloval a začal smažit tuhle nostalgickou klasiku. V podstatě jsme na tom vyrostli a můžu říct, že díky gamebookům mám rozvinutou představivost. Kam se hrabou dnešní fantasy naservírovaná na stříbrném podnose? Musíte si to hezky v hlavě zrekonstruovat, kreslit si mapku, vést si inventář, no prostě paráda :-)
Oproti Torgarským kopkám bylo tohle dobrodružství neskutečně dlouhé a náročné. Joe Dever si musel ubalit tučného jointa, protože tenhle gamebook je zatím to nejšílenější z celé ságy. Vydáte se na planetu opic, potkáte mikro týpka s mega mozkem, ženu s ksichtem lvice a pořádně si zabojujete. Chaos Master, kterého jsem zkolil až na desátý pokus Vám pořádně namíchne mandle. Ještě více Vás naštve, že po tomhle tuhém souboji budete ještě nějakou dobu putovat po zvráceném světě než najdete zbývající Lorestony, což znamená brutální nervy a strach z náhlé smrti, které gamebooky tak rády předvádějí. Připadá mi, že Joe nás chce fakt nasrat, nedá nám nic zadarmo, což je pro hard-core hráče výzvou, ale nic se nemá přehánět. Tady si myslím, že už přešel přes čáru. Každopádně i tak je to dobrý gamebook a těším se na poslední díl Magnakai série.
Jedenáctá kniha ze série gamebooků o Lone Wolfovi. Perfektní díl, prostředí astrálního světa je velmi příjemné oživení. Příběh je docela dlouhý a protože se blíží ke konci série magnakai, obsahuje pár pěkně tuhých nepřátel, kteří se s nevhodně zvolenými schopnostmi z předchozích dílů prakticky nedají porazit. Docela hardcore záležitost, ale výborná.
Klasika, která by neměla minout žádného gamebookového nadšence. Takový Pán Prstenů mezi gamebooky. Kvalitní příběh, promyšlený svět a originální herní mechanismy. Na začátku si zvolíte schopnosti, které vám budou během hry užitečné a s každou dohranou knihou získáte další. Schopnosti i výbavu si přenášíte napříč celou sérií, jednotlivé díly na sebe přímo navazují. Místo házení kostkou stačí zapíchnout tužku do tabulky s čísly. Souboje jsou řešeny velmi spravedlivě a roli nehraje pouze náhoda, ale i schopnosti a výbava. Neřešíte pouze zbraně, ale i zbroj a štít. Musíte odpočívat, musíte jíst. Takhle promyšlené gamebooky často nebývají, přesto je vše jednoduché a lehce zvládnutelné.
Série Magnakai Gamebook mne dokázala plně vtáhnout a ještě dnes, cca 13let poté si vybavuji některé momenty i s příslušným napětím, které je provázelo.
Štítky knihy
Autorovy další knížky
1992 | Útok ze tmy |
1993 | Oheň na vodě |
2012 | Kaltské jeskyně |
1996 | Meč slunce |
2018 | Stíny nad řádem Kai |
(SPOILER) Tenhle díl je z celé ságy zdaleka nejslabší. Nevadila mi ani tak lineárnost děje jako nevyváženě silní nepřátelé. Pokud máte Sommersword, nenajdete meč železného srdce, který je na pána chaosu ultra účinný... Pokud už pána chaosu porazite mečem zelezneho srdce, řekne vám týpek, ať ji vrátíte do hrobky (přece nedává smysl ukládat super silné zbraně proti vašemu nepříteli někam, kde je nemůžu použít, NEDÁVÁ!).
Nic ok, jdeme dál. Na konci jsou tak silní jebátoři, až si myslím, že si Joe něco při psaní šlehnul. Řešitelní jsou max ve Sommerswordem, ale i tak budete mít pravděpodobně málo životu na jejich poražení.
A po nich následuje Vonotar. Kouzelník. Nabízí se tedy použit sommer-meč stejně jako v dílu Oheň na vodě. Nic no, knížka vás k tomu nevyzve.
Vtipný je i to, že ta partička vás napadne až potom, co vás uslyší, jak zavzdycháte překvapením, že vidíte partu násilníků...
Jsem jedinej, komu to přijde FAKT blbý? Chápal bych ultra těžký fighty, kdyby před tím byla nějaká možnost, jak je oslabit, která se vám ale nepovede.