Martina si hraje s počítačem
Markéta Synovcová
107 programů pro robota Karla. Příběh, ve kterém se Martina setká s výukovým programem Karel. Tento program má uživatele naučit základy programování a tedy i Martina se krok po kroku učí jej ovládat.
Přidat komentář
Knihu jsem četla poprvé jako velmi malá a moc nebavila, protože jsem samozřejmě vůbec netušila o čem je řeč. Později, když jsme tento začátečnický programovací jazyk probírali na gymnáziu mi ale přišla vhod. Obzvlášť se mi líbí příloha knihy, kde si každý může vystřihnout a vytvořit vlastní pole na kterém dává různé příkazy robotu Karlovi.
Zajímavý fakt - Karel byl vymyšlen na jedné americké univerzitě profesorem Richardem Pattisem, ale pojmenovaný je podle spisovatele, který poprvé slovo robot použil - Karla Čapka.
Tahle kniha je vyborna jako uvod do programovani pro deti. Zabavnou formou nauci zakladni principy algoritmizace a vubec programatorskeho premysleni. Kez by jen vysla nova aktualizovana verze.