Mateřská škola komunikuje s rodiči
Ladislava Lážová
Podtitul: Výměna informací, řešení problémů. Dobrá spolupráce školy s rodiči „stojí a padá“ s komunikací. Pokud se obě strany nedokážou domluvit, spolupráce vázne a dopad této situace může pocítit i dítě. Stejně tak dítě ovlivní i situace, kdy si obě strany neříkají pravdu, vzájemně proti sobě útočí nebo k sobě nemají důvěru. A o čem si může učitelka mateřské školy s rodiči povídat? Témat je nepřeberně – dítěti nechutná, je nadané, nebo naopak zaostává za vrstevníky, špatně snáší změny, nechce si hrát s ostatními… Zkušená dětská psycholožka proto především předškolním pedagogům radí, jak navázat dobré vztahy s rodinami dětí a jak zvládnout případné komunikační zádrhele. Kniha je určena především předškolním pedagogům.... celý text
Přidat komentář
"Žádná strana a vláda nezajistí, aby mělo školství dobrou pozici, aby požívali pedagogové úcty společnosti. Toto si musejí zajistit pedagogové sami. Tím, že budou vystupovat sebevědomě, otevřeně a s úctou sami k sobě."
Knihu bych doporučila nejen všem učitelům pracujícím v mateřských školách, ale rovněž i všem rodičům, kteří mají v MŠ své ratolesti. Je to kniha zajímavá, podnětná, každý si tam dle mého najde něco zajímavého, protože většina uvedeného se nás dříve či později týká ;o)
Ne se vším jsem s autorkou souhlasila, což je samozřejmé, každý jsme jiný a každý máme své vlastní zkušenosti a náhledy na situace. Jsem však ráda, že propaguje zdravý selský rozum, proti současné "in" výchově.
Překvapivě vynikající počtení! Výchovné rady, tipy na efektivní komunikaci (nejen ve školce), zajímavé postřehy z praxe... Nerada používám následující frázi, ale? Doporučuju k přečtení.