Média, psychoanalýza a jiné perverze
Jan Stern
Soubor esejů a studií o tajemství reklamy, lidské sexuality, pohádek, výkalů a žen. ''Přiznám se, až donedávna jsem vyloženě nesnášel texty, ve kterých se vyskytovaly na malé ploše a v těsném sousedství slova Červená Karkulka, Mojžíšova přikázání, narcismus reklamy, Josef Švejk, mýtický hrdina, sebeukájení a Rychlé šípy. Považoval jsem je za pohodlnou formu útěku z reality, za projevy postmoderny v tom nejhorším slova smyslu. S překvapením o to větším jsem se začetl do esejů Jana Sterna. Na malé ploše a v sousedství co nejtěsnějším mi všechny tyto (a ještě některé další) motivy ukazují cestu k pochopení světa světa, ve kterém žiju. Pokud je snad i tohle postmoderna, budu se o ní muset napříště vyjadřovat uctivěji.'' -prof. PhDr. Jan Keller, CSc-... celý text
Přidat komentář
Některé eseje až zbytečně moc složitě napsaně, jiné zase naopak velmi zřetelné. Každopádně eseje o zajímavých tématech.
Autorovy další knížky
2008 | Anální vesmíry |
2006 | Média, psychoanalýza a jiné perverze |
2007 | Totem, incest a odkouzlení buržoazie |
2009 | Mystika západu |
2010 | Psychoanalýza všednosti |
NAPROSTO trefná kritika dnešní konzumní společnosti. PsychoANALytická sémiotika pohádek mi nesedla, stejně jako pár dalších myšlenek, přesto autorovu filosofii z velké části sdílím. Pro mě přínosná kniha, lepší než všechny knihy o reklamě, které jsem kdy přečetla.