Moderní výzkum vědomí a chápání umění - Vizionářský svět H. R. Gigera

Moderní výzkum vědomí a chápání umění - Vizionářský svět H. R. Gigera
https://www.databazeknih.cz/img/books/29_/299701/bmid_moderni-vyzkum-vedomi-a-chapani-ume-ZR6-299701.jpg 5 10 10

Pozitivní poselství Dr. Grofa o univerzální spiritualitě, zabudované v našem mozku a odkrývané během mystických psychedelických stavů vědomí. V této nové knize Stanislav Grof ukazuje, jak umělci-vizionáři ztvárňují ve svém umění současné porodní trauma světové duše; tím, že se s námi dělí o své objevy z výzkumu vědomí, vytváří nový kontext pro nahlížení a docenění vizionářského umění v jeho schopnosti nás probouzet.... celý text

Duchovní literatura Umění Věda
Vydáno: , Nakladatelství Holos
Originální název:

Modern Consciousness Research and the Understanding of Art


více info...

Přidat komentář

Aeon
26.09.2020 3 z 5

kniha je skor extrakt obrazkov k teme holotropnych stavov vedomia a Gigerova tvorba + popis co jednotlive obrazy zhruba znamenaju. je v nej popisany zmysel holotropnecho vnimania a stav psyche ci uz v perinatalnom obdobi zivota. urcite zaujimave citanie

Kaferano
23.07.2016 5 z 5

Jako začátek komentáře bych ráda uvedla dvě citace z knihy:

,, Gigerovo nezvyklé umění bylo pro běžného člověka obtížně pochopitelné a po mnoho let bylo předmětem vášnivých polemik. Giger se stal terčem mnoha rozhněvaných reakcí laiků i zlomyslných útoků ze strany uměleckých kritiků, včetně takových, které používaly morální soudy a psychiatrické nálepky zpochybňující umělcův charakter, integritu i duševní zdraví. Nicméně Hansruedimu se dostalo rovněž nejvyššího obdivu a ocenění od mnoha vůdčích postav kulturního života, včetně Ernsta Fuchse, Salvadora Dalího, Alejandra Jodorowského, Ridleyho Scotta, Olivera Stonea, Alberta Hoffmana, Timothy Learyho a mnoha dalších. A samozřejmě za své umění obdržel Oscara, nejvyšší ocenění od losangelské Akademie filmového umění a vědy za vynikající filmový počin."

,, Někteří kritici charakterizovali Gigerovo dílo jako dalekohled a zároveň mikroskop pro odkrývání temných tajemství lidské psýché. Během svého zkoumání nezměrné propasti nevědomí, kterou má moderní lidstvo tendenci spíš popírat a ignorovat, Giger objevil, jak hluboce je lidský život utvářen událostmi a silami, které předcházely našemu vynoření se do světa. Vytušil význam traumatu porodu nejen pro postnatální život jedince, ale také jako zdroje nebezpečných emocí, které jsou odpovědny za mnoho nemocí lidské společnosti."

Poslední věta už nás přivádí k celému kontextu této knihy, jejímž autorem je Stanislav Grof - osobnost, která prolomila další ledy hlubinné transpersonální psychologie, stejně tak jako ve své době Sigmund Freud a Carl Gustav Jung. Stanislav Grof v této knize brilantním způsobem přivádí na světlo skutečný význam tvorby H. R. Gigera jako smysluplnou výpověď o temných vrstvách kolektivní lidské psýché a uvádí tak na pravou míru rozporuplné přístupy k této obdivované i zatracované tvorbě.
Pro milovníky Gigera, kteří neznají výzkum Stanislava Grofa, může být kniha překvapením a zároveň zadostiučiněním, že žádný detail Gigerovy práce není zbytečný a samoúčelný. Doporučuji si něco vyhledat o tzv perinatálních matricích, protože to je leitmotiv knihy a Grof na začátku ukazuje i na tvorbě jiných umělců, jak se tyto psychické mechanismy projevují v jejich umění.

Tato kniha byla pro mě překvapením, stejně jako skutečnost, že se Giger a Grof stali přáteli a jsem ráda, že mám tuto luxusní publikaci ve své sbírce.


Pablo Kral
25.06.2016 5 z 5

Další knihu čerstvého pětaosmdesátníka Stanislava Grofa jsem s napětím očekával několik let. Naštěstí jsem se dočkal. Tenhle skvost se zrovna neprodává v levných knihách, ale jeho koupi nebudu nikdy litovat. Kvalitní papír, kvalitní texty, kvalitní umění. Tak to cítím. Oba géniové - psycholog Stan Grof a výtvarník Hansruedi Giger - zabývající se zejména temnými aspekty lidské existence, si ve své tvůrčí práci vyhovovali, doplňovali se a dotvářeli tak zobrazení emocionálního utrpení dvacátého století. Gigerovo vysvobození z temných říší deprimovaného podvědomí přišlo v roce 2014. Jeho umělecký odkaz nemá obdoby a je nesmrtelný. Jsem přesvědčen, že totéž platí o knihách, jako je tato. Jsem přešťasten, že Stanislav Grof se znovu "ozval" a znovu tlumočil poselství své transpersonální psychologie - tentokrát v jazyce výtvarného umění. Na jeho další knihu se budu těšit rád a klidně tak dlouho, jak jen to bude nutné, či možné.