Mrtvol na tři hroby
Jamie Mason
Kdo má v zahradě za domem zakopanou mrtvolu, klidu si příliš neužije, těmito slovy se otevírá hororový příběh osamělého Američana Jasona Gettyho, kterému dělá společnost jen toto děsivé tajemství. Ovšem vždy může být hůř – hlavní hrdina zatím netuší, jak hrůzný nález vyjde na světlo jen pár kroků od jeho domu… Pozoruhodná prvotina americké autorky Jamie Masonové určená milovníkům thrillerů a černého humoru.... celý text
Literatura světová Romány
Vydáno: 2014 , ArgoOriginální název:
Three Graves Full, 2012
více info...
Přidat komentář
Poněkud chaotické se snahou o černý humor, která někdy vyšla, ale většinou ne. Četba na jedno odpoledne, přemýšlet není nad čím, ztráta času. Skoro odpad, ale nebudu tak nemilosrdná.
Mít to sympatičtější hrdiny a ne tolik zbytečných scén, které se v kontextu ukazují jako bezpředmětné, byl bych nadšenější. Ale časté návraty do minulosti, které dopodrobna vysvětlují to, co člověk pochopil z předchozích náznaků, příběh pouze nešťastně natahují. Ten přitom stojí na náhlých zvratech, jež by perfektně fungovaly na polovičním rozsahu, podobně jako rané filmy Dannyho Boyla. Nejzábavnější část tak přichází v průběhu první třetiny, kdy jsou různorodé figury konfrontovány se sérií absurdních situací a každá s jinou motivací se v nich snaží zorientovat.
Jamie Masonová bezvadně pracuje s dialogovou komikou, hůř si však vede v té situační, kterou utápí v nepodstatných slovech. Navíc jsem měl trochu problém s aktéry, u kterých autorka občas neví co s nimi. Násilně se snaží morbidní skutky lidsky odůvodnit, aby se nedostala do morálního konfliktu, jenže výsledkem jsou nedůvěryhodné charaktery, s nimiž se člověk těžko ztotožňuje. Ale jako film by to mohla být v správě ujetá komedie.
Vražda, je niekedy jediné schodné riešenie a vôbec nie najľahšie.
Absurdný, čierny humor, to je to, čo ma dostalo. Od začiatku do konca som sa dobre bavil. Jedna z mála detektíviek (ak nerátam božskú Agathu) ku ktorej sa plánujem znova vrátiť.
Souhlasím s již napsaným. Začátek slibně rozjetý, slibuje vtip a oddechové čtivo a pak se to nějak zvrtne a následuje pouze bla bla bla.
Vypadalo to slibně, ale nějak se to celé zvrtlo. Dočetla jsem, ale čekala jsem větší zábavu.
Myslím, že k tejto knižke nemusíme mať negatívny alebo odmietavý postoj. :-) Autorka sa snažila a vymyslela to celkom dobre. Je síce pravda, že začiatok a úvodné desiatky strán boli najlepšie, a potom kvalita mierne klesala, ale zas také zlé to nebolo.
Knižku zoberte s nadhľadom, nie doslova. Netreba sa nad ňou veľmi zamýšľať - nehľadajte chyby a neanalyzujte, potom si ju užijete ako milé a nenáročné čierno-humorné čítanie v peknom a zaujímavom obale.
První čtvrtina vypadala celkem slibně, zápletka se zdála zajímavá a neotřelá. Poté nastal neskutečný nepřerušovaný sešup až na samé dno, který "vyvrcholil" hovory s téměř geniálním psem...ani thriller, ani černý humor. Hloupost, upovídanost a velká nuda.
Je to zklamání a bohužel další knížka, která se tváří jako něco, co není. Paralela s Coenovými je jen velmi vzdálená, respektive příběh působí jako od bratří Coenů po lobotomii. Nijaký příběh a děj a jen pár opravdu slušných kapitol (ty s Gary Harrisem docela ujdou, ale nic zvlášť nečekeného) celkově rozpačitý dojem nezvrátí. Lze v klidu přeskočit několik odstavců a stránek bez toho, aniž by vás něco zásadního minulo. Plážová četba se spoustou jalových postav a těl v různém stádiu rozkladu. Celkově nuda a šeď a jeden "super" pes.
Hodně mi to připomínalo určitý typ filmů od bratří Coenů jako Zbytečná krutost nebo Fargo - tragikomická krimi, v hlavní roli packal, kterému se podělá všechno co se podělat může. Autorka se velmi detailně soustředí na psychologické zdůvodnění jednání svých postav, což v první půlce funguje bezvadně, v té druhé, akčnější už ale tenhle postup trochu brzdí spád děje a začíná působit samoúčelně a překombinovaně. Nicméně moji pozornost si příběh udržel až do konce.