Nenuťte uživatele přemýšlet!
Steve Krug
Dnes už není žádným tajemstvím, že testování použitelnosti může testovaný produkt dramaticky vylepšit. Nemusí však být drahou záležitostí, kterou si mohou dovolit jen ty největší společnosti. Steve Krug předvádí, že testování použitelnosti zvládnete vy sami, a to s minimálními náklady. Praktický průvodce k bestselleru Webdesign: Nenuťte uživatele přemýšlet! Doplňuje původní knihu o ryze praktické postupy testování a jeho řízení. Ve své další knize vás Steve Krug krok za krokem provede všemi fázemi vlastního testování a opravou chyb použitelnosti vašeho webu, webové aplikace či jiného produktu. Pomocí praktických rad, množství ilustrací a za přispění svého osobitého humoru Steve například vysvětluje, jak: Otestovat jakýkoli design – od črty na ubrousku až po plně funkční web Soustředit se na snahu nalézt ty nejdůležitější problémy (protože nikdo nemá čas nebo prostředky, aby je opravil všechny) Jen s malým úsilím nalezené problémy správně opravit Spojením procesu testování a oprav nalezených chyb tato kniha umožní malým týmům testovat co nejdřív a co nejčastěji, čímž zachytí problémy v době, kdy je jejich náprava snadná. Čtenáři najdou všechny materiály ke knize na adrese http://knihy.cpress.cz/stevekrug/. O autorovi: Steve Krug provedl svůj první test použitelnosti před dvaceti lety a při každém provedení dalšího testu se dozví něco nového. Je autorem dvou vydání knihy Webdesign: Nenuťte uživatele přemýšlet! Jeho publikace se ihned staly bestsellery a byly přeloženy do řady světových jazyků.... celý text
Literatura naučná PC literatura Učebnice a slovníky
Vydáno: 2010 , Computer Press (CP Books)Originální název:
Don’t make me think, 2000
více info...
Přidat komentář
Praktický průvodce základním, nenáročným a (takřka) bezrozpočtovým testováním použitelnosti webu. Pozitivní je, že k pochopení látky není třeba žádná vyšší znalost webdesignu. Postačí naprosté základy, selský rozum a otevřená mysl.
Kdyby moje máma chtěla dělat webdesign tak by ji kniha nejspíš pomohla, pro někoho, kdo na webu zestárl je v podstatě zbytečná
Název knihy jasně vypovídá o obsahu - o hlavní zásadě webdesignu. V podstatě jsem se nedozvěděla nic, co bych dříve někde neslyšela nebo nečetla, nicméně kniha tyto poznatky poutavou formou shrnuje do moc hezkého celku (víceméně).
Tuto knihu doporučuji pro začínající webové vývojáře, hlavně pokud to myslíte vážně s webovým marketingem i stavěním nových portálů od A do Z. Steve Vás postupně provede myšlením většiny uživatelů a jeho názory na jednotlivé části webu, tak jak má odpozorováno z praxe. Nejlepší rada "dejte to otestovat své matce!" je k nezaplaplacení.
Pro mě, jako někoho, kdo se designem jako takovým nezabývá, ale občas se s psaním frontendu setká si myslím relativně kompletní přehled. Kdo by se o téma chtěl zajímat více do hloubky, tak tato kniha nejde pod povrch (to si myslím, že si ani knížka za cíl neklade). Spíše dává obecná doporučení.
Na knize jsem ocenil, že nerozepisuje každou samozřejmost na 50 stran. Je to velmi krátký formát plný praktických příkladů, který do týdne ve volných chvílích projdete a máte krásný souhrn toho nejdůležitějšího, aby jste nedělali při designování úplné blbosti.