Neklidný Tauril
kolektiv autorů , Martina Magdová
Neviditelná kniha série
1. díl
Cesty do záhuby dlážděné čistými úmysly. Jiskry naděje tam, kde byste je nejméně čekali. Protivníci, kteří jsou vám podobnější, než byste byli rádi. Obtížná rozhodnutí. Morální dilemata. Intriky a emoce. Tragédie a triumfy. Vítejte v Taurilu. Neviditelná kniha je pomůckou pro hraní fantasy her na hrdiny (RPG). Obsahuje desítky zápletek, postav, míst a kousků inspirace, z nichž mnohé hrají na vážnější notu a vyvolávají otázky k zamyšlení. Jejich společným zasazením je fiktivní světadíl Tauril, který se po pádu mocné Církve Nebeského ducha ocitá v chaosu bouřlivých změn, nicméně jednotlivé nápady můžete snadno převzít do jiných světů. Vyzbrojte se ostrým mečem, obratným jazykem či tajemnou magií a vydejte se na cestu, která možná změní svět. Ale nezapomínejte, že není svobody bez nejistoty a činů bez následků!... celý text
Přidat komentář
Neklidný Tauril je zaujímavý projekt, ktorý má trochu kostrbatý začiatok. Som si istá, že pár inšpirácií predsa len využijem, pretože samotný svet nie je taký zlý a má niekoľko zaujímavých nápadov. Vytvorenie príbehu pre mojich hráčov od úplného začiatku som ale vyhodila z hlavy, pretože by som musela vymýšľať viac ako treba. Budem teda pokračovať v rozprávaní príbehu vo svete Faerûn z Dungeons & Dragons, ktorý obohatím o Taurilové prvky. Knihe by určite viac pristalo, ak by sa venovala iba samotnému svetu a možno následne vydala dodatky, či druhú knihu, ktorá by sa venovala možným zápletkám. Možno by stačilo pridať ďalších pár desiatok stránok do prvej knihy, ktoré by sa popasovali trochu viac aspoň s históriou sveta. Napriek tomu je ale Tauril stále dostatočne inšpiratívny pre mnoho ľudí, pretože pre rozprávačov (alebo pánov jaskyne), ktorí využívajú vytvorené svety a pre zmenu by chceli stvoriť svoj vlastný, je Neklidný Tauril dobrým pomocníkom.
Tohle je jedna z těch čupr dupr záležitostí, které rozhodně někdy při tvorbě zápletek využiji. Dokonce se tu i otevírá volba, zda využít svět tak jak je prezentován nebo jednotlivé subčásti (a v tomto případě to půjde hladce) naroubovat do svého vlastního světa. Inspirace je zde dostatek.
Blíže se zde představují tři oblasti - ostrovní Thuren, magické město Kalus a neprobádaný Agol Zar. Všechny mají svá specifika a dostatečný náboj na to, aby zaujaly. Osobně mi nejvíce sedí Kalus, ale zkusit si s postavami projít celou kampaň v kterékoli z oblastí působí lákavým dojmem.
Tohle se mi zamlouvá a budu se těšit, co Neviditelná kniha přinese příště.