No filter
Sarah Frier
V roku 2010 Kevin Systrom a Mike Krieger spustili aplikáciu na zdieľanie fotografi í, ktorá ponúkala jednoduchú, ale neodolateľnú funkciu – všetko, čo ste ňou zachytili, vyzeralo krajšie. Postupne okolo tohto zaujímavého start-upu vytvorili celú komunitu pozostávajúcu z umelcov a fotografov. Stačili dva roky a Instagram zaujal Marka Zuckerberga natoľko, že sa ho rozhodol kúpiť za neuveriteľnú miliardu dolárov. O osem rokov neskôr Instagram pokoril hranicu miliardy užívateľov za mesiac a dnes má viac než 200 miliónov používateľov, ktorý si prostredníctvom tejto aplikácie zarábajú na živobytie. Instagram odštartoval nejednu kariéru a podnietil vznik mnohých celebritných impérií, napríklad aj Kardashian-Jenner. So zakladateľmi Kevinom Systromom a Mikeom Kriegerom vás chceme vziať do zákulisia tohto jedinečného start-upu. Budete svedkom toho, ako každé rozhodnutie, ktoré urobili, malo dramatický dominový efekt. Napríklad predajom Instagramu spoločnosti Facebook mu zaistili dlhovekosť, no zároveň pomohli gigantovi v oblasti sociálnych médií stať sa ešte mocnejším a impozantnejším v porovnaní s jeho konkurentmi. Po predaji spoločnosti ostali zakladatelia Instagramu rozčarovaní prospechárskou kultúrou rastu za každú cenu, ktorú presadzoval Facebook, a vzdorovali jej. Po určitom čase však zo svojich pozícií odišli. Systrom a Krieger si totiž uvedomili, že aj keď dosiahnete najvyššiu úroveň obchodného úspechu, nedostanete vždy to, po čom v skutočnosti túžite.... celý text
Literatura naučná Ekonomie a obchod Technika a elektro
Vydáno: 2021 , GradaOriginální název:
No Filter: The Inside Story of Instagram, 2020
více info...
Přidat komentář
opravdu jsem to nedovedl dočíst do konce. příběh instagramu napsaný medovou tužkou, všechno krásné, všichni úžasní, ještě i ten cukroušek jako by byl z jiné planety.
a pak si IG otevřu a vidím, kolik je tam stupidity, přes kolik močálů musím projít, abych našel těch pár zajímavých účtů, které mi mají co říct. a to ani nemluvím o všudepřítomné reklamě a vnucovaných profilech samozvaných evangelizátorů, kteří mi vysvětlují, jak je pitomé utírat si zadek papírem nebo že místo na trampolině můžu skákat třeba na potravinové folii nebo že když vypiju tři lžičky mléka přehodím přes sebe kolo z traktora nebo se trefím do dírky pro tenisák a propasíruju přes ni fotbalový míč.
prostě IG je stejná ztráta času jako všechny asociální sítě. milionkrát viděné obrázky, originalita v pytli, ale dejte nám svůj čas, své lajky a my vám za to dáme větší porci reklamy, i když ji nechcete.
přínos knihy je snad jenom v tom, že popisuje jak to vlastně celé začalo. a pak už jenom sebechvála a nuda. prostě IG.
už to pro mně mělo být podezřelé, že knížku nabízeli v Lidlu:)