Oheň na vodě
Joe Dever
Lone Wolf - série Kai série
< 2. díl >
Jsi Lone Wolf - Osamělý Vlk, poslední z rytířů řádu Kai. Krutá válka zuří ve tvé vlasti, vojska vedená Temným pánem Zagarnou již obléhají hlavní město. Nyní, když je řád Kai zničen, existuje pouze jediná síla, která může ochránit tvůj lid před zběsilostí Temných pánů. Tou silou je Sommerswerd, legendární Sluneční meč. Tvým úkolem je odcestovat do Durenoru a získat tuto slavnou zbraň. Vydej se na cestu plnou nebezpečí a moudře využívej svých schopností, abys zachránil svou zemi a porazil Temné pány!... celý text
Dobrodružné Fantasy Gamebooky
Vydáno: 2020 , MytagoOriginální název:
Fire on the Water, 1984
více info...
Přidat komentář
Další dějově nabušená kniha. Snažila jsem se jí svépomocí dohrát asi třikrát, než jsem se nakonec rozhodla najít menší nápovědu. Takže za to zatracený kopí dávám o jednu hvězdu slabší hodnocení, jinak ale namám co vytknout.
(SPOILER)
Dějově se mi kniha líbila víc než první díl.
Různé destinace, hodně lidí, hodně situaci. Herna byla super, kolikrát jsem měl poledních pár zlatých a nakonec si odnesl skoro plný měšec
Ale 2 místa mi vyloženě vadila. Jedno je již mnohokrát zmíněné kopí, bez kterého se nehnete a jeho získání je ..zajímavé.
Druhé místo je situace kdy v plné hospodě najednou musím vybrat kterého spolucestujícího zabiju to je hodně na hlavu padla situace.
Jinak super, plynule pokračuju dalším dílem
V tomto díle Lone Wolf získá ten nejcenější artefakt, Somerswerd, který vás pak bude provázet všemi dalšími dobrodružstvími. Problémem tohoto dílu je, že v jedné části příběhu si musíte zvolit konkrétní směr a následně i konkrétní postup při řešení jedné situace, abyste do ruky získali artefakt, který vám jako jediný umožní postoupit dál v příběhu a nezemřít, kdy dokonce je „chybou“ použít v danou chvíli své schopnosti řádu Kai. Při čtení celé série o Lone Wolfovi jsem pak už nikdy na nic podobného nenarazil, což považuji za dobré rozhodnutí Joe Devera.
V novém vydání je pak krátký vedlejší příběh, který mě ničím nezaujal. Více bych uvítal rozšíření hlavního příběhu, jako tomu bylo u prvního dílu.
Zajímavý příběh a vysoká obtížnost, která čtenáře donutí příběh několikrát opakovat. Oproti předchozímu dílu tu však existuje pouze jedna možnost jak příběhem zdárně projít , což snižuje hratelnost.
Tenhle díl mi přišel mnohem těžší než Útok ze tmy. A taky delší.
Umřela jsem asi 5x (3x to bylo kvůli hození "špatného čísla" v tabulce náhody). Úplně od začátku jsem šla 3x, pak už jsem používala "save mode", kdy jsem si psala čísla, kde jsem se nějak rozhodovala. Ani jednou se mi nepodařilo dokončit s drátěnou košilí, která se mi vždycky utopila společně se zbraněmi. Takže potom souboj v hostinci byl holýma rukama (tam jsem taky jednou zařvala :-)
V tunelu jsem taky jednou umřela - neměla jsem totiž to zatracený kopí. Naštěstí jsem si vzpomněla, kde jsem se s ním cestou potkala, takže na druhý pokus jsem si pro něj došla.
Po získání Sommerswerdu už to bylo easy, ale těch bojů na konci bylo trochu moc. Těším se na další díl.
Jedním slovem EPIC! Příběh se začíná teprve rozjíždět a přitom už dávno pálí naplno ostrejma!
Zajímavé, že vždy když hraji nějaký gamebook, tak až na čtvrtý pokus to dám. Tady jsem po druhém hraní měl jistý pocit, že to budu hrát tak stokrát než najdu to co mám.
Mimichodem ta několikrát zmiňovaná pasáž s kopím se dá malinko obejít skrze disciplínu kai. Svojí obtížností to dohání některý GB ze série Fighting Fantasy.
Každopádně parádní díl.
Normálně bych dala 5 hvězd, protože to bylo fakt epický, ale za to magický kopí, mrk, mrk, si dvojka Lone Wolfa plnej počet nezaslouží :-))
Oproti Útoku ze tmy jde o kratší dobrodružství, i když neméně zajímavé. Hratelnost je dobrá. Co ale vnímám jako velké mínus, je že pro průchod knížkou musíte mít magické kopí, které je hodně těžké získat a jde spíše o náhodu.
Nejlepší gamebook se kterým jsem měl tu čest. Příběh je svižně laděn směrem na východ Sommerlundu a ještě rychleji zpátky. Hon za legendárním mečem je uvěřitelný a opravdu epický. Není co vytknout.
Tááák jsme to s malou dojeli. Začali jsme používat desetistěnnou kostku, což je lepší, než furt píchat zběsile tabulku náhody. Umřela u toho božatko nesčetněkrát, takže jsme zavedli "save mode", kdy jsme třeba pokračovali od nějaké stránky, abychom to nejeli úplně od začátku. Velkou nevýhodu spatřuji v tom, že klíčové "Magické kopí", které je potřeba k projití tunelu do královského města Durenoru, je možno získat jen na jednom místě. Vůbec to tam důležitě nevypadá a není vůbec žádný problém toto místo v knize minout nebo odtamtud utéci se zesranou tunikou až na drátěnou košili. Pokud kopí chcete získat, musíte projít soubojem s protivníkem tak silným, že jste bez šance - musel jsem ji na tento souboj navýšit jednorázově umění boje o 1k10, aby měla aspoň nějakou šanci. A v kontrastu s tímto, když pak získáte ten slavný Sommerswerd, rozsekáte všechny soupeře na kašu, bez ztráty kytičky.
Nicméně dobrodružství je velice rozmanité - moře, město, putyky, piráti, hazard, pustiny, hostince, tunely v horách, pak luxusní nemrtvá (v této knize z "mladých fantasy let" 1993 se používá pro "undead" překlad "nesmrtelný") flotila lodí, zvednutá ze dna moře při návratu. A to jsme do některých linií ani bohužel nezabloudili - např. ilustrace nějakého myšího bojovníka. Ilustrované je to mimochodem velice pěkně. Užili jsme si to parádně a zabralo nám to nějaký čas, takže to není vůbec otázka hodinky funění po nedělním obědě. Ještě teď se chlamu, když si vzpomenu, jak malá získala ten Sommerswerd a lítala po bytě s dřevěným mečem z Buchlova a máchala kolem sebe :D
Sérii už mám dokoupenou až do desátého dílu, takže nás čeká ještě spousta dobrodrůža - a teď je pomalu čas se podívat do Kaltských jeskyní.
Takže si to shrneme:
Nevyhnutelné situace kde vás může jen tak zabít náhoda.
Nesmyslně schovaný klíčový předmět bez kterého hra nejde dokončit hlídaný značně těžkým nepřítelem.
Fakt že "Šestý smysl" řeší 80% všech problémů.
Skutečnost že Sommerswerd je zbytečně přesílený.
Ve výsledku nemůžu říct že bych od této knihy odcházel s naplňující skutečností.
Z toho důvodu musím dát za 3.
Pokud by fanoušek žánru měl chuť vyzkoušet si podobnou knihu, ale dle mě lépe zpracovanou, doporučuji Ochránce od pana Kroce
Když mi brácha poslal odkaz na aplikaci na Android, která obsahuje všechny gamebooky o Lone Wolfovi (v AJ a zdarma), tak jsem to hned nainstaloval a začal smažit tuhle nostalgickou klasiku. V podstatě jsme na tom vyrostli a můžu říct, že díky gamebookům mám rozvinutou představivost. Kam se hrabou dnešní fantasy naservírovaná na stříbrném podnose? Musíte si to hezky v hlavě zrekonstruovat, kreslit si mapku, vést si inventář, no prostě paráda :-)
Druhý díl už trošku přihořívá. Budete umírat, budete muset volit kudy se vydat, budete spoléhat na tabulku náhody a budete si mnout ruce. Tohle je gamebook!
Pro mě zajímavější než první díl, ale také obtížnější, zvlášť scéna s tunelem. Knihu jsem dala až poosmé :D
Vypněte počítač, vemte papír, tužku a ponořte se do dalšího dobrodružství s Lonem Wolfem ve skvělém gamebooku.
Druhý díl ze série o Lone Wolfovi považuji za nejobtížnější (z těch sedmi, které jsem doposavad hrál). Přes tunel se čtenář dostane jen díky použití konkrétní volitelné schopnosti anebo pomocí magického kopí, které musí vybojovat v těžkém souboji. Zatímco první díl jsem dal napodruhé (a pak se k němu mnohokrát vrátil), ten druhý až napotřinácté. Nutno ovšem dodat, že obtížnost je vyvážena kvalitou. Meč Sommerswerd je pak zásadní změnou v sérii - v následujících dílech jdou s ním veškeré souboje snáze, čímž trochu trpí vyváženost.
Delší než předchozí díl, ale pro mě ne tolik atmosferické. Prostě a jednoduše - lesy jsou mi blíž než moře.
Druhá kniha ze série gamebooků o Lone Wolfovi.
Klasika, která by neměla minout žádného gamebookového nadšence. Takový Pán Prstenů mezi gamebooky. Kvalitní příběh, promyšlený svět a originální herní mechanismy. Na začátku si zvolíte schopnosti, které vám budou během hry užitečné a s každou dohranou knihou získáte další. Schopnosti i výbavu si přenášíte napříč celou sérií, jednotlivé díly na sebe přímo navazují. Místo házení kostkou stačí zapíchnout tužku do tabulky s čísly. Souboje jsou řešeny velmi spravedlivě a roli nehraje pouze náhoda, ale i schopnosti a výbava. Neřešíte pouze zbraně, ale i zbroj a štít. Musíte odpočívat, musíte jíst. Takhle promyšlené gamebooky často nebývají, přesto je vše jednoduché a lehce zvládnutelné.
Štítky knihy
Autorovy další knížky
1992 | Útok ze tmy |
1993 | Oheň na vodě |
2012 | Kaltské jeskyně |
1996 | Meč slunce |
2018 | Stíny nad řádem Kai |
Tak tohle mě bavilo snad víc než první díl !
Nejvíc mě bavilo hraní okének na lodi s námořníky se mi je podařilo podařilo oškubat ;-)
A celkově to bylo celé lepší než první díl (tentokrát jsem i umřela)
A bonusový příběh na konci taky nebyl špatný :-)