Pod vlivem Facebooku: Příběh z nitra společnosti, která spojuje svět
David Kirkpatrick
Zkušený, slavný žurnalista David Kirkpatrick pronikl hluboko dovnitř společnosti Facebook i do myslí klíčových aktérů, Marka Zuckerberga nevyjímaje, aby seskládal mozaiku příběhu plného odvážných idejí, odhodlanosti, tvrdé práce, peněz a slávy, ale i konfliktů, zrady a zklamání. Setkáte se s mladičkým harvardským studentem Markem, zhodnotíte první zárodky Facebooku, poznáte první tým studentů, který kolem sebe vytvořil, budete spolu s čerstvě založenou společností stoupat na žebříčku popularity a prodírat se trny konkurence, nepochopení a kritiky a nakonec očima aktérů nahlédnete do otevřené budoucnosti Facebooku a sociálních sítí obecně. Zejména však poznáte ideje, zásady, motivy a přání zakladatele a lidí kolem něho. Hlubokomyslné, hodnověrné a informacemi nabité vyprávění se neomezuje jen na zrod a vývoj podnikatelského úspěchu par excellence – zamýšlí se také nad současnými i budoucími dopady Facebooku na společnost jako celek.... celý text
Literatura naučná Ekonomie a obchod
Vydáno: 2011 , Computer Press (CP Books)Originální název:
The Facebook Effect: The Inside Story of the Company That Is Connecting the World, 2010
více info...
Přidat komentář
Nevím proč, ale čekala jsem něco záživného, nějakou pecku, když to tedy píše ten novinář, který pronikl hluboko do nitra společnosti... ale výsledkem je bohužel jen suše odvykládaná a nijak zvlášť zajímavá historie vzniku a vývoje společnosti. Možná je to moje chyba, ale k dočtení jsem se vyloženě donutila (aby tady ta knížka na mě furt provokativně nesvítila v kolonce Právě čtu :D )
Autorovy další knížky
2011 | Pod vlivem Facebooku: Příběh z nitra společnosti, která spojuje svět |
2011 | Facebook Efekt |
U téhle knihy musíte nejprve překonat bulvární obálku, která na první pohled tvrdí, se zlatým pozadím, že se jedná o bestseller, podle kterého vznikl film The Social Network. To není pravda. Každopádně autor se v knize snaží zmapovat historii Facebooku od jeho vzniku po rok 2010, kdy kniha vyšla. A řekl bych, že se mu to celkem povedlo. Každopádně si ale myslím, že i když celý příběh Facebooku může působit jako skvělý námět pro zábavné drama (z ničeho najednou vznikla během dvou tří let, jedna z nejmocnějších firem světa, je tam zrada, je tam asociální mladý miliardář, atd.), tak přece jenom si myslím, že celý příběh kolem Facebooku je zatím asi prostě příliš krátký na to, aby vystačil na celou knihu. Jak asi řekl i Zuckerberg, ve filmu The Social Network, si příběh taky museli pořádně zdramatizovat, protože co si on pamatuje, tak většinu času, v prvních letech šlo vlastně jenom o pořádnou dávku programování.
Takže knihu doporučuji, pokud chcete vědět, jak to bylo s Facebookem, ale jako se mi to stává u většiny amerických autorů literatury faktu, ocenil bych její zkrácení aspoň na polovinu. Protože hodně pasáží se v ní opakuje, nebo nepřináší nic zajímavého.