Podnikání pro bohémy
Tom Hodgkinson
Tom Hodgkinson se naučil podnikat na základě pracně získané vlastní zkušenosti. Ze čtyřhodinového pracovního nasazení, kdy se jako spisovatel na volné noze živil psaním knih, se vrhl do podnikání a z propagátora pohodového životního stylu se najednou stal neurotický cholerik. Tom nabízí praktické rady, popisuje komické situace a seznamuje nás se všemi nástroji, jichž je zapotřebí k tomu, abychom mohli přetavit svůj talent do ziskového a zároveň zábavného podnikání. Tento základní průvodce pro všechny, kdo usilují o větší svobodu v pracovním životě, přináší informace od marketingu přes účetnictví až k nutnosti delegovat úkoly na spolupracovníky. Nezapomíná ani na umění přesvědčovat a vyjednávat a nabízí návod na to, jak neztratit hlavu, když nám stres začne přerůstat přes hlavu. Užívejte si a vydělávejte přitom peníze!... celý text
Humor Literatura naučná Osobní rozvoj a styl
Vydáno: 2017 , JotaOriginální název:
Business for Bohemians, 2016
více info...
Přidat komentář
Kniha je rozhodně zajímavá pro někoho, kdo uvažuje, že by se pustil do nějakého vlastního podnikání. Pro mě (ale asi je to dost subjektivní) měla kolísající úroveň. Někde za půlkou jsem si říkala, že ji odlžím nedočtenou, ale pak mě další kapitola zase chytla.
Kniha je fajn návodem jak a co v podnikání nedělat, který je postaven z vlastních zkušeností/omylů.
Není to ovšem kniha která by mě nějak extra zaujala (místy jsem měla pocit, že autor má neustále tendenci omlouvat a vysvětlovat svoje podnikatelská pochybení).
Krásně propojení témat filozofie, etika a podnikání. A navíc vše z reálného života. Nikdy bych nevěřila, že se budu smát nad knihou o byznysu.
V tiráži má kniha uvedený lichý počet stran - 231, takže si ji přidávám do výzvy.
Není tak obsáhlá jako jiné Hodgkinsonovy knihy, které jsem četla, ale shrnuje jeho příběh s podnikáním v knihkupectví/kavárně, a i když pasáže týkající se živnostníků v Británii jsou pro nás nepodstatné, tak spousta problémů, se kterými se musel vypořádat, je asi univerzálních - jako třeba postoj zaměstnanců: "Cože, šéf po nás chce práci za tu mizernou almužnu, co nám platí? Vždyť se to tu jmenuje U Lenocha!"
Je zbytečné psát podrobný komentář, když vše již sdělila GreenMagritte :-) Knihu jsem si půjčila v knihovně, ale po přečtení slabé poloviny si ji půjdu zakoupit. Autorův styl, psaní i životní náhledu, je mi blízký a určitě si přečtu i jeho další knihy. Myslím, že se jak pobavím, tak i poučím :-) Doporučuji k přečtení.
Od téhle knížky jsem moc neočekávala, ale ze zvědavosti jsem si ji půjčila v knihovně. Myslím, že je ideální pro lidi, kteří reálně uvažují o tom, že by se sami stali živnostníky v oblastech kulturních a kreativních. Kniha vám nedá specifický návod na to, jak podnikat, ale je spíše souhrnem zkušeností na různá témata (newslettery, účetnictví, webovky, atd.), které se mohou hodit a vedou k zamyšlení. Kniha není o tom, jak vytřískat prachy z podnikání, ale jak dělat práci, která vás baví, přijmout odpovědnost, kontrolu nad životem a zažít volnost. Kniha je o podnikání, stejně jako o životní filozofii a férovému přístupu k vlastnímu životu. Je to knížka, která vás nakopne a nebojí se říct věci, které už na západě dávno vědí: že workoholik je otrokem své práce, sociální sítě nikoho nespasí, a že na to, abyste byli výkonní potřebujete i dávku lenosti a nicnedělání. Autorovo vidění světa je mi blízké a určitě si přečtu i jeho další knížky....
Štítky knihy
humor podnikání rady, tipy, nápady rozvoj osobnosti, osobní rozvoj životní styl populárně-naučné publikace bohémský životAutorovy další knížky
2009 | Líný rodič |
2010 | Jak být líný |
2011 | Jak být volný - Užívejte si života naplno |
2017 | Podnikání pro bohémy |
2012 | Kniha líných radostí |
Velice stravitelné a příjemné čtení o problematice podnikání vs. věcí, které nás baví. Kniha převypráví komplexně příběh se všemi úskalími. Jak zápory vnímat a pracovat s nimi také prozradí. Překvapil mě autorův respekt k podnikání a považování ho za váženou vědní disciplínu s nutností zapojení filozofického přístupu. Autor uvádí Stoicismus i Epikureismus. Praktické jednoduché rady si z knihy rozhodně odnést do začátku podnikání lze a to především do managementu, PR a možná i do té cenotvorby.