Pojetí a prosazování komunistické výchovy v Československu 1948–1989
Jaroslav Cuhra , Markéta Devátá , Tomáš Hermann , Pavlína Kourová - Formánková , Marie Černá
Předkládaná kniha se zabývá zčásti bagatelizovaným fenoménem komunistické výchovy. Záměrem autorů bylo uchopit a popsat „utváření nového socialistického člověka“ jako komplexní program zaměřený na jedince prakticky celoživotně, byť samozřejmě v různých životních fázích s odlišnou intenzitou. Právě tato všudypřítomnost specifických forem ideologického vzdělávání a formování činí z komunistické (politické, ideologické) výchovy významný prvek sociálních a kulturních dějin druhé poloviny dvacátého století. V šesti kapitolách autoři popisují komunistickou výchovu jednak z hlediska celospolečenské relevance (ideologie marxismu-leninismu, ateizace), jednak ve vztahu k různým cílovým skupinám (děti, vysokoškoláci, pracující, ženy).... celý text
Štítky knihy
2. pol. 20. století sociální dějiny kulturní dějiny rok 1948-1989 sociální inženýrství