Pravda v reklamě
John Kenney
Finbar Dolan je ztracený a osamělý. Jen o tom neví. Přestože unikl z prostředí modrých límečků v Bostonu, aby nastartoval mírně úspěšnou kariéru v re- klamní agentuře na Madison Avenue, před blížící se čtyřicítkou je plný zmatků. Nedávno zrušil svatbu. Teď, několik dní před Vánocemi, musí zrušit dlouho plánovanou dovolenou, protože je nucen v rekordním čase napsat, vyrobit a dokončit reklamu důležitého klienta, výrobce plenek, pro vysílání při Super Bowlu. Ale je to ještě horší. Dozví se, že jeho dávno odcizený a kdysi násilnický otec těžce onemocněl. A že ho bratři ani sestra nemají v úmyslu navštívit. Ta zpráva Fina probudí a přiměje ho přehodnotit jeho dosavadní rozhodnutí, uvědomit si vztah ke kolegyni Phoebe, zpochybnit význam plenek v jeho životě a nakonec přiznat pravdu o vlastním životě a minulosti. Autor John Kenney proslul svými příspěvky do magazínu New Yorker. V roce 2014 získal Thurberovu cenu určenou nejlepším americkým humoristům. Kniha je jeho románovým debutem.... celý text
Literatura světová Humor Romány
Vydáno: 2017 , Slovart (ČR)Originální název:
Truth in Advertising, 2013
více info...
Přidat komentář
áno, fajn. reklama je navoňaná zdochlina. šampón, ktorý vyživuje vlasy od korienkov, koenzým Q10, kyselina hyalurónová a omega 3 mastné kyseliny. jednoducho, keby nebolo hlupákov konzumentov, nemohla by byť ani reklama. a potom by ľudia nemohli prežívať neskutočné, často hlúpe a neuveriteľné historky. dobrý vhľad do témy, ale tí, čo sú v tom mlynčeku, by to asi pochopili až ako ppt prezentáciu...
kedy ste videli naposledy vtipnú a kvalitnú reklamu?
Pořád se nemůžu dokopat k tomu, abych tuhle knihu konečně dočetla. Korektura špatná, našla jsem několik chyb. Třeba se k ní později vrátím a dočtu ji. Teď ale odkládám.
Prostředí reklamního průmyslu mě zajímá, a proto mě zaujala anotace knihy. Zpočátku mi knížka připadala vtipná a sarkastická (což není na škodu - naopak, tohle prostředí přímo svádí k sarkasmu). Postupně se ale lehkost vytrácela a konec mi přišel dost těžkopádný. Ty restrospektivní vsuvky z Finbarova dospívání, které měly příběh oživit se mi moc nelíbily; v tomhle autor bohužel příliš tlačil na pilu (a potažmo i na city čtenářů). Přes slibný začátek k průměru. Škoda.
Kniha slibovala humor a satiru. Byl tam, ale...
V druhém plánu je tu hluboký příběh o hledání sama sebe, o hledání smyslu života, o hledání cesty k vlastní rodině...
Co bylo pro mne hrozné, je font písma, kterým je kniha vytištěna.
Bohužel pro mně osobně byla kniha zklamáním. Obálka knihy a samotný popis, o čem kniha je, se jeví jako skvělá, cool, zábavná kniha s vtipným nádechem... nicméně obsah tomu dost neodpovídá (hold reklama je klamná, že jo?). Já bych to popsala spíše jako příběh deprimovaného vymýšleče reklam, který má spoustu osobních vztahových problémů a vymýšlení cool reklamy na "eko plenky" je pouze takovou vedlejší zápletkou. Horko těžko jsem to dočetla (jak říkám, mně osobně to opravdu nesedlo) a ještě mě v tom utvrdil hned první odstavec poděkování autora v závěru knihy, kde vlastně zmiňuje, že to je jeho první druhý román, protože k jeho (a prý i k našemu) štěstí ten jeho první román nevyšel... Tak se skoro až divím, že vyšel tento.