Přelet nad hypermarketovým hnízdem
Filip Fuchs
Řada západoevropských metropolí se již poučila a ve snaze minimalizovat negativní dopady hypermarketů sestavuje podrobné plány, kolik nových obchodů si město může dovolit a za jakých podmínek. V České republice naproti tomu snahy o usměrňování obřích prodejen zatím odmítáme, nejčastěji s poukazem na všeřešící volnou ruku trhu. Hypermarketové řetězce mají také obrovskou ekonomickou moc a z ní vyplývající moc politickou. Dalším faktorem, který jim pomáhá při vítězném tažení našimi městy, bývá nízký zájem občanů o dění ve své obci. Ale i tehdy, když občané vyjádří svůj nesouhlas, prosazují zástupci obcí zájmy řetězců bez ohledu na veřejné ménění a někdy i bez ohledu na zákony. Dokládají to případy popsané v této publikaci, které bohužel nejsou ojedinělé.... celý text
Přidat komentář
Sakra, takový krásný komentář jsem napsal a zapomněl ho uložit :-(. Takže znovu zkráceně. Kniha možná až nepříjemně poodhalí roušku veškerého pozadí toho skvělého, rodinného chrámu konzumu, naneštěstí tyto zajímavé a místy až šokující informace nemají sílu na to, aby mnohému člověku při pohledu na dno jeho peněženky zabránily jít do těchto chrámů ziskuchtivosti jít nakoupit. Kapitalismus=kanibalismus a zrovna právě super/hypermarkety jeho heslo naplňují až po okraj. Jak by řekla Kelišová: "Je to hnus, velebnosti".