Prodávat je lidské
Daniel H. Pink
Podtitul: Překvapivá pravda o tom, jak ovlivňujeme ostatní Tradiční způsoby prodeje a obchodničení jsou nenávratně minulostí, pro úspěšnou prezentaci produktu či služby jsou nezbytné nové schopnosti a dovednosti. Dostupnost informací bere prodejcům náskok, kupující je častokrát stejně dobře nebo i lépe připraven. Již nelze pracovat podle prodejních scénářů, manipulovat nebo cokoliv zatajovat. Z prodeje se stal proces spolupráce partnerů, v kterém je výhodou umění improvizace a jedinou funkční zbraní je pokora. Daniel Pink umně kombinuje poznatky z psychologie a sociologie se zkušenostmi, příběhy a pozorováním těch, kteří umějí prodat, aniž by mnohdy tušili, že to dělají. Vítejte ve světě obchodu, který už nikdy nebude jako dřív; éra nových obchodníků právě začala!... celý text
Literatura naučná Ekonomie a obchod
Vydáno: 2014 , Jan MelvilOriginální název:
To sell is human, 2011
více info...
Přidat komentář
První část knihy, kde je uvedeno mnoho průzkumů, které v podstatě dokazují čtenáři a ladí ho na to, že jsme všichni prodejci, mne zaujala méně. Druhá část knihy byla naopak velmi čtivá právě pro to, že jsem hledala a našla tipy na to, co funguje a jak se naladit na druhou stranu v diskusi, motivaci, vyjednávání, prostě prodeji. Nečekejte ale velmi jednoduché čtení s přímými návodkami. Spíše inspiraci pro uvědomění a podněty k přemýšlení, co z uvedeného by se mohlo hodit pro vaši situaci.
Kniha se opravdu dobře čte, jak z důvodu rozsahu tak formou. Nicméně, informace které jsem od knihy očekával jsem čekal podané v lepší a věcnější formě. Určitě jsem v knize našel několik zajéímavých tipů a inspirace, no jsou k dostání určitě i lepší tituly v daném tématu.
Podle knihy se prodávat sice nenaučíte, ale každý se v ní něčím inspiruje. Je zde řada zajímavých paralel a hlavně praktických cvičení - jak zlepšit prezentování, naslouchání atd.
Na mě sice dost americká, ale rozhodně mě přivedla v několika bodech k zamyšlení.
Kniha je netypická tím, že je zde velký výčet různých výzkumů a příkladů. Tím se pro mnohé může zdát náročnější, či málo srozumitelná, na druhou stranu, kdo se v této oblasti pohybuje trochu déle, ocení tento podrobnější popis nejběžnější lidské činnosti a to je prodej. Je zde i spousta praktických návodů a ukázek, jak se snažit lépe komunikovat, naslouchat, sloužit a tím vším vlastně prodávat.
Autorovy další knížky
2013 | Prodávat je lidské |
2018 | Kdy - Věda a umění dokonalého načasování |
2008 | Úplně nová mysl: Proč budoucnost patří pravým hemisférám |
2011 | Čo nás poháňa Drive |
2024 | Síla lítosti |
Kniha provede základy o čem by vlastně obchod měl být. Odkazuje na spoustu další literatury, takže to neberte jako dogma, jen jako úvod do problematiky.