První pyramida: 2. Imhotepovo svaté město
Bernard Simonay
Poté, co se Džoser stal králem, Imhotepa napadá zcela unikátní projekt – vybudování svatého města. Celý plán je ale stále naruśován neznámou skupinou Sethových přívrženců, kteří se nemohli spokojit s tím, že bůh Hor byl oproti svému strýci povýšen do vyššího stavu. Džoser musí zároveň se svými přáteli Mošemem a Semurem zabránit vraždám matek a unásení jejich dětí...... celý text
Literatura světová Historické romány
Vydáno: 2000 , Beta-Dobrovský , Ševčík (Plzeň)Originální název:
La Cité sacrée d´Imhotep, 1997
více info...
Přidat komentář
V druhé části trilogie se dočteme o počátku revolučního činu - zahájení stavby první pyramidy. Geniální Imhotep vymyslí projekt celého svatého města s obrovskou hrobkou pro krále a jeho rodinu a s požehnáním Džosera se pustí do stavby. Téměř veškeré egyptské obyvatelstvo je stavbou nadšeno - pouze malá skupina přívrženců boha Sutecha se nemůže smířit s tím, že je tento dobyvačný bůh odsunut na vedlejší kolej ve prospěch boha Hora. A zároveň do Egypta přichází velmi zákeřný protivník, který usiluje nejen o zmaření stavitelských plánů, ale především o zavraždění krále Džosera a jeho manželky Nefertity (Thanys). Začíná boj o zjištění totožnosti neznámého a krutého nepřítele vládnoucí dynastie a jeho spravedlivé potrestání. Přes veškerou královskou moc a pomoc všech přátel krále Džosera tento boj není vůbec jednoduchý a osud Džoserovy rodiny je na vážkách.
Simonay opět skvěle popisuje život ve starověkém Egyptě a jeho příběh je tak nejen čtivý, ale ve svých základech i věrný historickým faktům. 85%
Štítky knihy
Autorovy další knížky
1999 | První pyramida: 1. Džoserovo mládí |
2004 | Tasmánští tygři |
2000 | První pyramida: 3. Horovo světlo |
2000 | První pyramida: 2. Imhotepovo svaté město |
Druhý díl je skvělý, velmi pestrý barvitý příběh, sledující několik rovin. První díl se hlavně věnoval osudům Džosera a ještě více Thanis, v druhém díle, kdy je již Džoser faraonem a Thanis Velkou královskou manželkou jsou v příběhu upozaděni. Více prostoru je věnováno ostatním postavám, Imhotepovi a stavbě svatého města, osudům amorejského zajatce- otroka Mošema a dceři jeho pána Ancheri,Džoserova bratrance Semura a Inmach. A celým příběhem se táhne vyšetřování ohavných vražd mladých matek a únosů jejích dětí a pátrání po tajemné krvavé sektě. Když srovnám s hodně nadhodnocenou Řekou bohů tak se nestačím divit, proč tato skvělá kniha je jen 25x v přečtených a Smithovu Řeku četlo už skoro dva tisíce lidí?