Psychodidaktika
Jiří Škoda , Pavel Doulík
Procesy učení a vyučování jsou mnohem složitější, než se původně zdálo. Jejich zákonitosti je však nutné poznat a naučit se je efektivně využívat v pedagogické praxi. Moderní publikace zkušených pedagogů analyzuje mechanismy a typy paměti, fyziologické faktory, které ovlivňují proces zapamatování, vztah mezi pamětí a učením. Dále se autoři zabývají styly učení, problematikou individuální charakteristiky učícího se jedince a didaktickou rekonstrukcí (didaktická transformace učiva, přibližování vnitřních poznatkových systémů učícího se jedince k aktuálnímu stavu poznání). Podstatná část knihy je věnována metodám efektivního učení a vyučování a jejich praktickému využití. Publikace je určena především studentům pedagogických oborů, učitelům a všem zájemcům o efektivní učení.... celý text
Přidat komentář
Pro TEORETICKÉ základy pedagogiky je to asi vhodný začátek i pro rozšíření si vědomosti nicméně pro běžné počtení či pro mazáky v oboru nevím zda je to příbosné řekla bych ale, že v tomto ohledu nabízí knihy z oboru pedagogiky mnohem lepší knihy a to především z praxe.