Restart - průvodce podnikatelským minimalismem
Jason Fried , David H. Hansson
Provokativní, minimalistická a mimořádně poučná příručka zakladatelů známé americké firmy 37signals, proslavené úspěšnou webovou aplikací Basecamp a dalšími projekty, vás přinutí přehodnotit všechno, co jste se dosud dozvěděli o podnikání.
Literatura světová Literatura naučná Ekonomie a obchod
Vydáno: 2010 , Jan MelvilOriginální název:
Rework
více info...
Přidat komentář
Žádné chození kolem horké kaše, autor jde přímo k věci bez zbytečného okecávání a tanečků kolem. Kéž by si z této knihy alespoň 10% vzala naše státní správa a úřednictvo!!! Kniha, ke které se lze opakovaně vracet, vřele doporučuji.
Volnonožci, hodně z toho není pro nás, ale i tak si tam najdeme spoustu kvalitního počtení.
Jednotlivé myšlenky jsou psané "neamericky". Na rozdíl od jiných podnikatelských a motivačních knih je každá podkapitola maximálně stručná a jde rovnou k věci. Autoři (a to je moc dobře) nevidí důvod věci rozmazávat na 20 stran, když se vejdou na dvě.
Velmi zajímavá kniha napsaná velmi poutavým formátem. Spoustu věcí z knihy znám a souhlasím s nimi jako zaměstnanec. Například jedovatost slova ASAP. U nás ve firmě všechno spěchá a my vlastně víme, že reálně nespěchá nic, a akorát nás to sere. :D
Kniha je napsaná ve skvěle zvoleném formátu tak, aby se dobře četla. Není v ní žádný balast okolo, jen důležité informace k tématu, aby se čtenář zbytečně neztrácel a kniha mu utíkala.
Hodnotím 9,5/10.
Stručně, jasně a jednoduše popsáno, na co je třeba při podnikání myslet. Opravdu super kniha!
Ví o čem mluví. S pár lidmi dokážou provozovat systém pro miliony spokojených uživatelů. Neuvěřitelně stručná kniha osekaná o všechnu zbytečnou omáčku.
Na útlé knize jde rozhodně ocenit, že je zde spousta věcí zhuštěna do pár vět, jedné, dvou stránek. To je totiž obecně problém rozvojových knih, že kolem jedné myšlenky krouží 10 stran. To se tady neděje. Stručně, jasně o tom, že se má tvořit produkt poloviční, ne polovičatý, upevnit základy, než vymýšlet x "vylepšení", pár myšlenek se dalo vypsat a rozhodně doporučuji všem, kteří začínají podnikat, nebo hledají, kudy vyrazit dál. Velmi použitelné s knihou od Jima Collinse, Jak vybudovat trvale úspěšnou firmou. Nenechte se odradit nadpisy ve smyslu "Porady jsou toxické". Nenajdete tu informace o tom, že se porady nemají dělat, ale jak se mají dělat. Když nad tím tak přemýšlím, tak velmi, velmi použitelné čtení v poměru "doba čtení, výkon".
Kniha o byznysu a radách, vycházejících z toho, jak na to šli v 37signals. Krátké kapitoly se čtou snadno. Myšlenky jsou podávané velmi stručně a bez hlubšího vysvětlování. Dá se říct, že kniha motivuje k akci, "Na nic nečekejte a začněte, udělejte...". Fajn čtení, složité je zjednodušené. Ano a v jednoduchosti je krása, proto doporučuji přečíst, pokud uvažujete o podnikání nebo v tom svém ještě čerstvém hledáte další inspiraci.
Kniha, která opravdu nutí člověka k zamyšlení v mnoha aspektech. Je pravda, že spousta (hlavně velkých) firem má zaběhlá pravidla, která ale mnohdy nedávají smysl. Všichni vědí, že je to k ničemu, ale jede se v zaběhnutých kolejích. Tato kniha se snaží na spoustu takových věcí vtipně poukázat.
Tento "vedlejší produkt" firmy 37Signals byl pro mne v mnoha věcech velmi inspirující. Líbí se mi dělení knihy do velké spousty kapitol, které mají pouze pár stran. Jednotlivé myšlenky se totiž poté snadněji vstřebávají a jednoduše je více času na přemýšlení, než kdyby byly kapitoly x stranové a než by jste se dočetly ke konci myšlenky, dávno by jste zapomněli, jak vlastně myšlenka začala. A dále také konkrétní příklady co a jak praktikují různé firmy. A nakonec velké + za nápadité ilustrace. Doporučuji.
Styl knihy je pro mě trošku netradiční a občas jsem měl dojem, že mám před sebou scénu z filmu "Zamilovaný profesor", kde Eddie Murphy stojí před televizí a skanduje "Já na to mám", ale obsah sdělení je zcela zřejmý a postihuje to podstatné. V určitých situacích je potřeba se nad trextem zamyslet, jestli to přeci jen není až moc americké a u nás hůře použitelné, ale celkově velmi zdařilá kniha.
V mnoha ohledech byznys thinkink in a nutshell hlavně pro malé a začínající firmy i jednotlivce. Je ale dobře, že i člověk podnikající už nějakou dobu může najít dost podnětů na "zrestartování" některých oblastí svého působení nebo metodiky. Jeden z těch svazků, ke kterému se dá po nějaké době vracet jen na takovou lehkou meditaci "jestli mě náhodou netrkne něco, co dělám idiotsky nebo složitě"
Líbí se my styl a způsob jakým je kniha napsaná a souzním s tímto typem minimalismu. Bohužel z nějakého důvodu mě její čtení ale nebavilo.