Setkání se zlem a jeho přemožení v duchovní vědě
Sergej O. Prokofjev
Z hlediska zkoumání provedeného v této knize spočívá vlastní problém v boji lidstva se zlem (ať již toto zlo vystupuje v jakékoli formě a kdekoli) v tomto zjištění: Pokud se lidé vědomě a z vlastní svobody neobrátí k duchovnímu světu a pokud nepochopí, že nadcházející problémy nemohou zvládnout prostředky současné materialistické civilizace, ale jej s pomocí a účastí duchových bytostí, žádná krize na Zemi nebude skutečně překonána. To znamená, že všechno usilování v boji se zlem bez takového příklonu k duchovnímu světu povede v nejlepším případě k tomu, že zlo je zahnáno z jednoho místa na druhé, jak tomu bývá u chronických nemocí, aby se pak vrátilo s novou ničivou silou. (Z předmluvy S. O. Prokofjeva ke knize.) Na obálce je reprodukován obraz „Archanděl Michael“. Tento olej na plátně namaloval asi roku 1635 pro kapucínský kostel Neposkvrněného početí v Římě QuidoReni (1575–1642). Jedna z dobových kopií tohoto obrazuje v boční kapli kostela sv. Michala v Olomouci.... celý text
Duchovní literatura Esoterika, astrologie, okultismus
Vydáno: 2012 , Anthroposofická společnostOriginální název:
Die Begegnung mit dem Bösen und seine Überwindung in der Geisteswissenschaft; Grundstein des Guten
více info...
Přidat komentář
Tato kniha pomáhá pochopit různé úrovně zla. Vysvětluje, jak se zlo projevovalo v minulosti, jak se projevuje v současnosti a jak se má stupňovat v budoucnosti.
Dále vysvětluje, že zlu nebude možné v budoucnu čelit žádnou vnější činností a ukazuje, jak se máme připravit, abychom mu v budoucnu sami nepropadli.
Takže nesmírně důležité téma!
Autorovy další knížky
2012 | Setkání se zlem a jeho přemožení v duchovní vědě |
2000 | Okultní význam odpouštění |
2013 | Chránit život |
2011 | Mysterium zmrtvýchvstání ve světle anthroposofie |
2014 | Roční koloběh jako zasvěcovací cesta k prožívání Kristovy bytosti |
Zkusila jsem Prokofjeva jako méně těžkopádného, "převyprávěného" Steinera, jenže je to stále stejné, nerozumím. Získala jsem aspoň pár poznatků (že se antroposofie považuje za křesťanskou esoteriku, nebo z poznámek na konci že "Panslavistické hnutí z konce XIX. století se nesmí směšovat se snahami slavjanofilů uprostřed téhož století, kteří nikdy nesledovali cíle politické.) a lepší pochopení odkud které větry (vlivy) vanou i potíží, z nichž některé již nastaly a další teprve přijdou.