Sex, bomby a burgery
Peter Nowak
Sex, bomby a burgery - Jak válka, pornografie a fastfood utvářely dnešní technologii. Jak spolu souvisí Paris Hilton, technologie nočního vidění, Google Earth, mikrovlnka, hranolky z McDonaldu, roboti, operace Pouštní bouře, kreditní karty, JPEG, DVD, automobily bez řidiče, internetová pornografie, pytlíková polévka, mobily, panenka Barbie, genetika, teroristi v Iráku? Vše je propojeno technologií, jejíž rozvoj nabral od začátku druhé světové války obrovskou rychlost. Autor Peter Nowak ohledává tři „primitivní“ pudy, které se za současným rozmachem technologií skrývají: válka, sex a jídlo, a snaží se zodpovědět otázku: „Proč potřebujeme do těchto třech základních instinktů dál nějak fušovat? Jsou-li naše potřeby tak primitivní, proč je chceme pořád nějak inovovat?“ „Lidé stále bojují o jídlo a kvůli sexu a jídlo (a jiné dárky) i nadále používáme při pokusu získat na oplátku sex. Tyto pevně zapojené, proplétající se instinkty se během času staly naší posedlostí. Otevřete jakékoliv noviny nebo zapněte jakékoliv televizní zprávy a máte důkaz. Nekonečná zpravodajství a dlouhé novinové sloupky se věnují nejposlednějším událostem ve válce v Iráku, Afghánistánu a jinde, probíhající epidemii obezity nebo nejposlednější módní dietě a sexuálnímu životu celebrit či politiků zapletených do skandálu s prostitutkami. Válka, jídlo a sex jsou všude, protože to tak chceme.“... celý text
Literatura naučná Osobní rozvoj a styl
Vydáno: 2016 , MaťaOriginální název:
Sex, Bombs And Burgers: How War, Porn And Fast Food Created Technology As We Know It, 2010
více info...
Přidat komentář
Knížka o tom, že díky válkám máme lepší burgery a porno. Já tedy nemůžu jinak, než poděkovat všem padlým ve II. světové válce, kteří svou obětí pomohli vytvořit HD verzi PornHubu a Bageterii Boulevard.
Jak píše už Lucina, tahle kniha, kromě bulvárního názvu, se pokouší vyhrát cenu o nejodpudivější obálku. Obsah ale už tak ujetý rozhodně není. Autor se snaží obhajovat myšlenku, že hlavním obsahem lidské existence je boj o jídlo a sex. A tak vysvětluje, že většina vynálezů vznikla ve válečných organizacích, a mezi lidi se dostala pomocí erotického byznysu, který je taková vysoce konkurenční šedá zóna, takže se nebojí experimentů a cutting edge technologií. Podobně je to s fastfoody. Autor popisuje mnoho různých příběhů, o firmách, kterým se podařilo něco prosadit v moderních technologiích. Je to taková odpočinková četba, co mi trochu vadilo je, že se v knize trochu omílá pořád to samé dokola.