Školní krůčky k niternosti: Poezie v edukaci
Zdeňka Braumová
Umění má pevné a nenahraditelné místo ve vzdělávacím procesu. Výchovně-vzdělávací charakter má i poezie. Záleží především na učitelích, zda chtějí a dovedou využívat potenciál básní a působit slovem na své žáky. Autorka vyzdvihuje básnictví a hledá odpovědi na otázky, kdo je básník, co je vědění. Zamýšlí se nad učitelem, nad dialogem, hledá v sobě i druhých pokusy o návrat k sobě, k žákům. Povolává poezii jako podnět, prostředek i cíl k niternosti. Součástí textu je rovněž nápadník – soubor návodů, jak využívat poezii ve škole. Jsou zde využívány rozličné aktivity k rozvoji čtenářské pregramotnosti, gramotnosti, k posílení vztahu ke slovu jako takovému. Kniha je určena především pro pedagogy všech stupňů škol, ale může být inspirací také pro rodiče.... celý text
Autorovy další knížky
2012 | Barevné pohádky a hříčky |
2011 | Maruška/Mary |
2018 | Vidnotéka |
2007 | Slané doteky |
2022 | Školní krůčky k niternosti: Poezie v edukaci |