Stroj na hity - Uvnitř hudební továrny

Stroj na hity - Uvnitř hudební továrny
https://www.databazeknih.cz/img/books/34_/340807/mid_stroj-na-hity-uvnitr-hudebni-tovarn-rHN-340807.jpg 5 14 14

V posledních dvou desetiletích se objevil nový druh písní – až neodbytně chytlavé hity. Krátký výrazný nápěv (tzv. hook) měly populární skladby vždy, ty dnešní však jimi přímo oplývají a často zazní každých sedm sekund jeden. Cílem těchto puntičkářsky propracovaných produktů je potěšit nás melodií, rytmem a opakováním. Moderní skladatelé totiž stejně jako inženýři rychlého občerstvení objevili „pocit blaha“. A stejně jako u rychlého občerstvení ve vás tento pocit vyvolá touhu ochutnat víc. Dlouholetý redaktor časopisu The New Yorker John Seabrook v knize Stroj na hity vypráví příběh ohromného kulturního zvratu, který přinesl nové, mimořádně působivé hity. Autor se zabývá nástupem nového přístupu k tvorbě hitů, od jeho obskurních počátků ve Švédsku na počátku 90. let po jeho nadvládu v dnešních hitparádách, a přivádí nás přitom do podivného a překvapivého světa plného zvláštních a barvitě vylíčených postav. Seabrook na svých cestách z New Yorku do Los Angeles, Stockholmu či Koreje navštívil specializované tvůrčí týmy, které kombinují nahrávky a nápěvy v digitálních laboratořích. Na příbězích interpretek, například Katy Perry, Britney Spears a Rihanny, a zručných skladatelů, jako jsou Max Martin, Stargate, Ester Dean a Dr. Luke, odhaluje svět inovací, tvrdé konkurence, velké hamižnosti a lákavých nových projektů v katastrofálně rozvráceném hudebním průmyslu. Kniha Stroj na hity není jen o hudbě, ale i o penězích, byznysu, marketingu a technologiích a zkoumá, jak nové hity působí na náš mozek a ovlivňují naše posluchačské návyky v době Spotify a Apple Music. Tyto služby využívají streamování dat a hudbu seskupují do nových žánrů pomocí algoritmů, jež vznikají na základě chování posluchačů.... celý text

Literatura naučná Ekonomie a obchod Umění
Vydáno: , 65. pole
Originální název:

The Song Machine, 2016


více info...

Přidat komentář

negramota
26.05.2023 3 z 5

Trochu nudné, coby faktogafický přehled, resp. náhled na prefabrikaci hitů zajímavé.

FuriosoR
26.11.2017 5 z 5

Kniha přináší vcelku zajímavý pohled do hudebního byznysu POP music, aneb "money, money, money" a "evidentně máš talent, ale tvoje nápady nestojí za nic, takže to uděláme všechno po mým, a bude z Tebe stár"... Byznys, který v některých případech zavání vykořisťováním, jak se dočtete sami...
V knize taky zjistíte, že za tvorbou songu, co slýcháte denně, možná stojí více lidí, než jste si původně mysleli.
Poslouchám všechno, takže pro mě bylo obohacující počtení o Backstreet Boys, Britney, Rihanně, Katy Perry i korejském K-Popu. Některé věci jsem nevěděl a některé i lehce překvapily, ale zas tak jsem v minulosti tyhle interprety nezkoumal, abych pravdu řekl.
Velký plusový bod bych dal knize za neustálé odkazy na songy a srovnávané kapely, které obohatili můj playlist v průběhu čtení.


Štítky knihy

populární hudba

Autorovy knížky

John Seabrook
americká, 1959
2017  96%Stroj na hity - Uvnitř hudební továrny