Tomáš Baťa ve vzpomínkách našich prodavačů

Tomáš Baťa ve vzpomínkách našich prodavačů
https://www.databazeknih.cz/img/books/31_/313466/mid_tomas-bata-ve-vzpominkach-nasich-pr-rWn-313466.jpg 5 6 6

Kniha představuje krátké osobní vzpomínky prodavačů firmy Baťa, kteří měli jedinečnou životní příležitost spolupracovat s Tomášem Baťou. Vzpomínky na Tomáše Baťu byly nejprve publikovány jako součást podnikových novin. Knižní podoba vznikla až v roce 1944 zásluhou Jana Knapa, který vzpomínky sesbíral. Jedná se tedy o autentický dobový text. Prodavačem firmy Baťa se mohl stát pouze ten, kdo oplýval nejen obchodními dovednostmi, ale zejména znalostí psychologie a etiky. Prodavač měl být osobním přítelem každého zákazníka. Možnost stát se prodavačem firmy Baťa byla vnímána jako společenská prestiž. Povolání prodavače bylo náročné a přinášelo různé životní situace, které byly vždy umocněny, byl-li přítomen šéf. Mnohé vzpomínky se shodují v tom, že Tomáš Baťa nebyl pro své prodavače pouze autoritou, ale v prvé řadě vzorem. Vzorem člověka, které - ho vystihovala přímost a otevřenost. Tyto vzpomínky jsou úsměvné a vtipné, ukazují situace, ve kterých se zračí Baťův charakter i jeho podnikatelské a lidské vlastnosti. Kniha byla znovu vydána Nadací Tomáše Bati při příležitosti oslav 120. let výročí založení firmy Baťa (1894–2014). Heslo prodavačů firmy Baťa: „Náš zákazník – náš pán!“... celý text

Přidat komentář

Péťa86
31.10.2024 5 z 5

Poslední dobou mě téma Baťa pohltilo. Baví mě o něm číst, baví mě poslouchat Gabriela Končitíkovou. Pokud člověka zaujme, tak už navždy a vlastně… Tato kniha jen dokazuje, jak měl dobré srdce a jak se staral o své spolupracovníky. I když byl někdy “tvrdý, tak vždy se spolupracovníci posunuli dál a bylo to pro rozvoj člověka :-)

soukroma
23.07.2023 5 z 5

Moc zajímavé čtení, po stu letech skoro neuvěřitelné - jak se Baťa staral o obchod a zákazníky, a jak to učil i své zaměstnance, především v obchodě, o které se staral nemenší měrou. Pracovitost, pečlivost, prozíravost, přehled, počestnost - takových pět P vidím v jejich tehdy opravdu prestižní práci já. A málo z toho se dnes vidí u prodejců nejrůznějšího druhu, o úctě, slušnosti a zejména heslu Náš zákazník - náš pán ani nemluvě.


Lucina88
30.10.2017 5 z 5

Je potřeba si připomnout rodáky vlastního města a taky být na ně patřičně hrdý, protože to, co tento Muž vybudoval, na to se nezapomíná.

Autorovy další knížky

Jan Knap
česká
1982  87%Československo - průvodce
2016  93%Tomáš Baťa ve vzpomínkách našich prodavačů
Skrýt reklamy