TRON Legacy: Grafická novela
Stefano Ambrosio , Paolo Mottura
Proniknout do Gridu je snadné, ovšem dostat se zase ven je mnohem složitější! Kevin Flynn, otec malého Sama, slavný programátor a ředitel obří firmy zabývající se informačními technologiemi, nečekaně zmizí. Když Sam Flynn po letech dospěje, obdrží záhadnou zprávu týkající se jeho nezvěstného otce. Odjede do staré opuštěné videoherny a odtamtud je katapultován do fascinující, ale i smrtelně nebezpečné virtuální reality Gridu. Zde ho čeká neobvyklé dobrodružství. V sázce je osud virtuálního světa... ale i osud toho našeho! ... celý text
Literatura světová Komiksy
Vydáno: 2010 , Alicanto (Egmont ČR)Originální název:
TRON Legacy - The Graphic Novel
více info...
Přidat komentář
Není všechno zlato, co se třpytí. Oba filmy o TRONu mám moc rád, ale nejsem žádný jejich ortodoxní fanoušek. Bohužel, dílo Stefana Ambrosia je pouze děj druhého z nich ořezaný až na dřeň. Ten, kdo film neviděl, se bude nejspíš lehce ztrácet. Nedočkáme se ani nějakého plastičtějšího vylíčení postav, ani nijaké další vrstvy. Zkrátka jen překreslení nejdůležitějších stránek scénáře do komiksu. Taktéž kresba Paola Mottury je, dá se říct, standardní. Nikterak neurazí, ale ani ničím nepřekvapí. Pokud máte možnost, tohle si přečtěte třeba v knihovně, ale když vám to bude chybět ve sbírce, o nic moc nepřijdete.
"Z druhé strany obrazovky se všechno zdá tak snadné," říká programátor a průkopník digitalizace Kevin Flynn předtím, než se ztratí ve svém virtuálním světě. Jeho syn Sam se ho po letech vydá hledat. Přestože scénárista Stefano Ambrosio není původním stvořitelem Gridu - světa, kterému vládnou počítačové programy a avataři, a kde se bojuje pomocí her - snaží se společně s výtvarníkem Paolem Matturem využít všech možností, které mu toto fantastické prostředí nabízí. Daří se mu to bohužel jen z poloviny. Příběh, mířící svým pojetím a zaměřením do řad dospívající mládeže, je místy značně kostrbatý, přechody násilné, scény nedotažené a vyprávění jako celek působí značně humpolácky a nevyváženě. Nejhorší je, že i přes tu spoustu akce, řítící se na vás z každé stránky, to vlastně nikam nesměřuje. A tuhle prázdnotu bohužel nevyplní ani Paolo Mattura, který sice má vyzrálý cit pro techniku a futuristické scenérie, ale s faceliftem zápasí, jak je komiks dlouhý. V konečném sčítání pak oba autoři prohrávají na body, přestože pár pěkných momentů tu člověk objeví.