Údržba a opravy vozů Trabant 600 a Trabant 601
Vlastislav Šlehofer
Podrobný obsáhlý text sestavený vedoucím značkové opravny Trabant takřka zcela supluje Dílenskou příručku co se týče postupu oprav, vč. montáže a demontáže dílů nebo celých funkčních skupin. Na rozdíl od Dílenské příručky však autor rozebírá většinu postupů do větší šíře a uvádí také principy činnosti, důvody pro jednotlivé úkony, možné výjovové odchylky a varuje před možnými chybami v postupu. Spolu s pokyny pro správné ovládání a ošetřování vozu a bohatou obrazovou částí se tak tato kniha stala neoficální trabantí "biblí" a základním studijním materiálem každého československého trabantisty. Nelze, než litovat, že poslední vydání přišlo v letech, kdy byly do výroby trabantů zaváděny zásadní změny, které se již nedočkaly zpracování v dalším vydání "šlehofera" (např. 12V elektroinstalace, nové poloosy, karburátor 28 H 1-1). Kniha obsahuje podrobné pokyny pro údržbářské a opravářské práce na voze. Trabant 601 v rozsahu běžných a středních oprav. Jsou zde popsány jednotlivé skupiny vozu, jejich údržba i seřizování, demontáž a montáž jednotlivých skupin i speciální pomůcky potřebné k montáži. Vše je doloženo názornými obrázky. Jsou probrány i běžné poruchy, jejich příčiny a způsob odstranění i předcházení příčinám poruch. Publikace obsahuje návod k obsluze vozu, pokyny pro zajíždění a způsob jízdy, takže poslouží všem majitelům vozu Trabant.... celý text
Přidat komentář
To byla zvláštní doba. Trabanta 601 combi jsem brzy po získání řidičáku před revolucí koupil ojetého za 15 tisíc a po pár letech užívání (byl jsem s ním dokonce až u Baltu) ho prodal - za 15 tisíc. Trvalá hodnota, něco jako dnes pozemky. Škoda, že jsem si ho nenechal a vyměnil za Škodu, už to mohl být veterán. Tuhle podrobnou a praktickou příručku si tenkrát pořídil snad každý majitel dvouválcového a dvoutaktního zázraku z NDR, opravovat bylo totiž stále co a dalo se to většinou zvládnout s pomocí sousedů a téhle knihy přímo na ulici. Nechal jsem si ji na památku, ale kdo ví, třeba si ještě Trabanta někdy pořídím, nevzpomínám na něj ve zlém.
100 % (aktuálně jsme dva hodnotící s průměrem 100 %).
Málo knih může mít 100% hodnocení, ale díky téhle ještě pořád jezdím trabantem, takže si to zaslouží.