Umění vnímat umění pro děti a rodiče

Umění vnímat umění pro děti a rodiče
https://www.databazeknih.cz/img/books/42_/424383/bmid_umeni-vnimat-umeni-pro-deti-a-rodic-CT1-424383.jpg 4 47 47

Průvodce světem výtvarného umění pro malé i velké Průvodce světem výtvarného umění pro malé i velké. Kniha je určena těm, kteří si chtějí s dětmi povídat o výtvarném umění. Naučit je dívat se na obrazy a sochy bezprostředně, bez přehnaného respektu i strachu z neporozumění. Aby si z každého setkání s výtvarným dílem dítě odneslo to, co si odnést může a dovede. Není důležité, aby hned vědělo, kdo a kdy daný obraz namaloval, je důležité, aby vědělo, proč je třeba zvláštně rozmazaný. Kniha je průpravou ke zdravému vztahu k umění.... celý text

Přidat komentář

nefernefer
21.01.2024 4 z 5

„Nejvíc, co pro děti můžeme udělat, je umění jim nezprotivit, nevytvořit v nich pocit, že umění je pro ně příliš vznešené.“

Totéž platí i pro dospělé. I spousta dospělých se „bojí“ jít na výstavu, že si tam bude připadat trapně, že tomu nerozumí. Ale umění není od toho, abychom mu „rozuměli“. Umění v nás má vyvolat nějakou reakci, pocit, a ten vůbec nemusí být jenom příjemný. Člověk by se neměl bát přiznat, že se mu něco nelíbí, že něčemu nerozumí, a naopak dát umění šanci a najít si to, co ho osloví. Na obalu se píše: „Kniha je průpravou ke zdravému vztahu k umění.“ Pod to se podepisuji a dodávám, že rozhodně není jen pro děti. Je pro všechny, kdo se chtějí zbavit ostychu a naučit se, jak umění dovolit, aby k nim promluvilo.

michall17
21.08.2022 4 z 5

Zajímavě velmi poutavě napsaná kniha...průvodce světem zejména českého výtvarného umění..pro mně podrobnější seznámení s díly českých malířů jako byli Kubišta, Filla, Čapek, Slavíček, Kupka a další..


Petass
16.02.2022 5 z 5

Neuvěřitelná kniha o umění! A že jsem jich při svém studiu pár přečetla... Text plyne dál a dál zajímavým dialogem, který vám vysvětlí úplně vše, i to, na co byste se báli zeptat, nebo nedej bože pomyslet, abyste náhodou nebyli trapní. Protože dítě, se klidně zeptá a autor mu laskavě odpoví. Je to opravdu o tom, jak "vnímat" umění, proč na něj chceme koukat a proč bychom měli. Nečekejte žádné encyklopedické výčty. Pár jich v knize najdete, ale pokud se jimi nechcete trápit, klidně je můžete vynechat. Četla jsem ji zatím sama, ale určitě se bude líbit i dětem. Až bude příhodná chvíle, pustíme se do ní společně. A teď si jenom pohlídat chystanou reedici knihy Umění vnímat umění. Doporučuji!

P.s. Ještě mě napadá, že se mi moc líbilo, že autor použil díla českých umělců. Přišlo mi to úžasné. Dítě tak ví, že ten člověk žil tady, chodil třeba po podobném městě jako my. Nemusí si zbytečně zatěžovat hlavu ještě tím, z jaké země pocházel a jak to tam asi vypadalo a co se tam jedlo atd. Snad chápete, jak to myslím :) Je to jako "fandit domácímu týmu". A že těch skvělých umělců máme!

momo01
12.12.2021 5 z 5

Skvěle a poutavě napsáno. Nejen, že se mně toto povídání o umění líbilo, ale zaujalo i moje puberťáky. Autor v předmluvě píše, že podstatné je naučit děti dívat se na obrazy, sochy a další umělecká díla, užívat si je a umět o nich diskutovat. A to se opravdu díky této knížce povedlo. Spíš se přiznám, že už jsem občas chtěla číst dál a moje děti ještě pořád měly potřebu některý z obrazů komentovat. Byl to pěkný společný zážitek.

kulibunda
29.09.2021 4 z 5

K této knize se ještě určitě vrátím. Jak děti vyrostou těším se na odpoledne s čajem a touto knihou, která mi pomůže seznámit děti, s tím co já sama neumím povykladat tak, aby to pochopily.

yellowbanna
23.03.2021 5 z 5

Ani jedna hvězda není zbytečná. Pan Třeštík umí s dětmi originálně mluvit o umění. Nejen s dětmi, i s rodiči. Nevadí, že jsem se s jeho pohledem na některá díla často míjela. Vysvětlil mi, že to je naprosto v pořádku. Naopak - je to skvělé! Knížku jsem koupila pro sedmiletou dceru, náruživou kreslířku, budoucí malířku a ilustrátorku (její slova), ale bála jsem se, jestli to ještě není brzy (podle tiráže je pro děti od sedmi let), ale ona u této dost obsáhlé knihy vydržela až do konce. Aktivně. A přidali se k nám i její starší bráchové, kteří už o večerní čtení moc nestojí. Najednou se zase ptali, jestli budeme večer číst. A všichni jsme se zastavovali u obrazů a soch a zamýšleli se nad nimi i nad tolika neznámými slovy, která v povídání o nich zazněla, ale neodradila, jak to někdy přemíra neznámých slov umí. Kouzlo. Díky za něj, pane Třeštíku.

Jana283
05.01.2021 5 z 5

Skvělé! Pan Třeštík mi odhalil nové světy.... Taková kniha tu moc chyběla.

jankka0s
27.11.2020 5 z 5

Úžasná kniha, úplně jsem jí propadla - na rozdíl od mých dětí. Nicméně jak píše pan Třeštík, hlavně na děti netlačit, takže počkám. Měla bych snad jedinou výtku a to, že kniha se soustředí jen na český rybníček. Chybí mi zahraničí, nějaké světové srovnání, moc bych si chtěla přečíst i o světových dílech. Ale to je asi moje chyba, že jsem četla špatně anotaci a měla nějaké očekávání. Ale třeba bude i kniha o světovém umění a to si vychutnám. Skvělá a potřebná kniha.

Melanka
03.08.2020 5 z 5

Perfektní průvodce pro dospěláky, jak se s dětmi dívat na výtvarné umění. A ani k tomu ty děti nepotřebujete. Skvělý návod na vnímání obrazů a soch.

Gabi13
19.04.2020 5 z 5

Pan Třestik knihu napsala primárně pro děti, ale já moc děkuji, že jsem ji mohla číst sama a sama objevovala. Stále jsem se vracela znovu a znovu si prohlížet jednotlivá díla o kterych je v knize diskutováno. Byla jsem nadšená, jak se mi otevírají nové možnosti a nové objevy. Moc se mi knížka líbila.

eva9749
08.03.2020 5 z 5

V knihovně mi dali knihu do ruky s tím, že se jim zdá, že je tam nějak málo obrázků... Ty jo, to je rozporuplný začátek. A tak jsem začala číst a nemohla přestat v dobrém slova smyslu: Forma dialogu s fiktivním dítětem je skvělý nápad, dokážu si představit, že vedu podobný hovor se žáky ve škole. Obrázků je v ní akorát. Opravdu. A informací taky tak, ruku v ruce s autorovou snahou neotrávit nás jimi. Moje hodnocení: Moc se mi to líbilo (rozhovor tam zadrhnul jen na jednom místě), umělecká tvorba je popsána srozumitelnými příměry. Velké plus za opakované připomenutí, že ne všemu rozumíme, že taky třeba něco nevíme a že to před obrazem ani není nutné.