Čtyři upírské povídky od renomovaných autorů už notně poznamenal čas. Ostatně není se co divit, vždyť nejstaršímu kousku - Polidoriho Upírovi je už více než jedno století. I přes moderní jazykovou transkripci z textů čiší starobylost a stylová zkostnatělost. Po obsahové stránce jsou to, více než co jiného, naivní hrátky na dané téma, velmi často s podivně ustrnulým dějem i neurčitou pointou. Spanilost mužů a bohabojnost žen v ostrém kontrastu k oněm strašlivým nemrtvým stvůrám je přesně v duchu oné dobové gotické atmosféry, která sálá ze všech čtyř povídek. Lord Ruthven z Upíra, Clarimonda z Gautierovy Mrtvé milenky, Aurelie z Hoffmanova Cyprianova vyprávění nebo chudičká Cristina Francis M. Crawfordové jsou bytosti, které dnes už vyděsí snad jen malé děti, ale jisté kouzlo se jejich krvežíznivým touhám upřít nedá.
Čtyři upírské povídky od renomovaných autorů už notně poznamenal čas. Ostatně není se co divit, vždyť nejstaršímu kousku - Polidoriho Upírovi je už více než jedno století. I přes moderní jazykovou transkripci z textů čiší starobylost a stylová zkostnatělost. Po obsahové stránce jsou to, více než co jiného, naivní hrátky na dané téma, velmi často s podivně ustrnulým dějem i neurčitou pointou. Spanilost mužů a bohabojnost žen v ostrém kontrastu k oněm strašlivým nemrtvým stvůrám je přesně v duchu oné dobové gotické atmosféry, která sálá ze všech čtyř povídek. Lord Ruthven z Upíra, Clarimonda z Gautierovy Mrtvé milenky, Aurelie z Hoffmanova Cyprianova vyprávění nebo chudičká Cristina Francis M. Crawfordové jsou bytosti, které dnes už vyděsí snad jen malé děti, ale jisté kouzlo se jejich krvežíznivým touhám upřít nedá.