Utrpení za pokladnou

Utrpení za pokladnou
https://www.databazeknih.cz/img/books/44_/44339/mid_utrpeni-za-pokladnou-ujB-44339.jpg 4 68 68

Anna vystudovala na univerzitě literární vědu, ale jelikož nemohla po promoci sehnat odpovídající zaměstnání, vzala zavděk původně brigádnickým místem a dále prodávala jako pokladní v supermarketu. Nakonec za pokladnou strávila osm let, a aby si udržela duševní zdraví, rozhodla se nepříznivému osudu postavit čelem - napsala o svých zážitcích knihu, ze které prýští nadsázka, ironie a vtip.... celý text

Literatura světová Příběhy
Vydáno: , Argo
Originální název:

Les tribulations d'une cassiere, 2008


více info...

Přidat komentář

JancaMia
15.01.2023 5 z 5

Francouzká starší verze "slečny pokladní" , také se odehrávající v Bille, pokud jste tohle povolání někdy zkusily , případně je to Vaše řehole v mnohém napsaném se najdete , autorka velice dobře ví o čem píše . Tak jako u "slečny pokladní" i v této knize najdete kapitolu typologií zákazníků (smutná pravda je že to tak skutečně je, vlastní několikaletá zkušenost) .

mariva
25.07.2020 2 z 5

Čekala jsem vtipné historky, ale těch bylo v knize opravdu jen pár. Strávila jsem za pultem spoustu let, i když v pokladně supermarketu naštěstí jen pár měsíců, ale nezdálo se mi, že by vše bylo reálné. Nebo že by se Francouzi chovali o tolik hůř než Češi? Tomu se mi nechce věřit. Možná je to tím, že jsem v supermarketu nestrávila tolik let jako autorka. Ale raději bych si přečetla podobnou knihu od české autorky, francouzské reálie zde působily dost rušivě.


Sarriii
07.10.2019 5 z 5

Přečteno. Čtivá kniha to byla. Vtipná i celkem ano. A byla za mě určitě pravdivá. Také tam bylo znát, že je to z jiné země, ikdyž základ je vždy téměř totožný jako tady v ČR. Ale určitě tam nebyly popsány všechny nepříjemné situace, které jako pokladní musí člověk denně zažívat. Třeba se ve Francii lidé chovají pořád o trochu líp než v Čechách??? A telefony jsou "mor" a je pravda, že člověk si kolikrát neuvědomuje, že na kase celou dobu telefonuje a že by si měl zachovat určité soukromí, pokladní ani ostatní zákazníci opravdu nepotřebují vědět, že Máňa má žaludeční vřed a že k obědu bude vepřo, knedlo, zelo :) A o některých situacích si člověk řekne, jak "nemilé", ale je to možné. Prostě bychom se měli zamyslet nad tím, jak se chováme.

ErikaBendova
28.06.2018 5 z 5

Koukám, že to je všude stejný. Jak trefné. Název kompletně vystihuje celou knihu. Tohle pochopí opravdu jen ten, který někdy prodával, ať už se jedná o potraviny, knihy, oblečení, prostě cokoliv. Je to vtipné, ale k smíchu to asi moc není, že se lidi dokážou chovat, jako hovada. Bez pardonu.

IrenaLuzarová
26.04.2018 4 z 5

Příjemné oddychové čtení, klidně zvládnete v MHD cestou do práce. Dobře zúročené vlastní zkušenosti za pokladnou, krátce a výstižně popsané situace a typy zákazníků pobaví nejen nás všechny nakupující, kterým pomůže stoupnout si do fronty u pokladny s trochu jiným pohledem a lepší náladou, ale určitě taky všechny zaměstnance super a hyper marketů i malých obchůdků. Nesmíte ale přepočítávat francouzskou měsíční mzdu pokladní 850 EUR čistého za 30ti hodinový pracovní týden na české koruny.

flanky
22.11.2017 3 z 5

Ačkoli uživatelka blogu píše vesměs pravdivě, je potřeba říci, že vtipu tato kniha moc nepobrala. Jestli tohle čtou blogeři ve Francii a vnímají to jako super úžasně vtipnou výpravu na pokladnu, u nás by to moc úspěchu nemělo (rozhodně ne tolik, aby měla blogerka sloupek v novinách a vydala si knihu - tady by si to s tímhle stylem musela vydat sama a za své). Místo nějakých zajímavých historek z pokladny, tu máme dlouhé a nudné představování pokladní, kolegyň, systému, počítání peněz a na ony historky zbylo jen pár stránek. Po tolika letech strávených u pokladny se toho dalo vyplodit mnohem více vtipného. Tak snad příště.

sola_lupa
14.11.2017 4 z 5

Nejhorší je na tom všem skutečnost, že je to pravda. Ale přece jen mi tam chyběly některé vtipné příběhy, které se dějí až nebezpečně často.

vendy.b.
11.11.2017 3 z 5

Čekala jsem od toho víc. Nedozvíte se nic nového. Že jsou lidé hovada, se už všeobecně ví. Nic, kvůli čemu bych se na pokladní začala dívat jinak.

NiNo
20.10.2017 1 z 5

Nuda. Nuda. Nuda. Pokud tohle měly být vtipné příhody, tak se obávám, že Francouzům došel humor (bez ohledu na povolání).

Analady
19.10.2017 1 z 5

Knihu jsem si koupila, protože slibovala zážitky za pokladnou psané s humorem. Ten jsem tam bohužel neobjevila. Věřím, že být pokladní není žádná slast. Jde o stereotypní práci a zákazníci dokáží být kolikrát protivní. Ale z pohledu zákazníka mám mnoho negativních zkušeností s prodavačkami. Nejednou se mi stalo, že jsem pozdravila, usmála se a odpovědí mi byla jen zakaboněná tvář. Samotná kniha mi přišla taková nijaká. Nic mi nedala, nijak mě nepobavila.

hellena1523
13.06.2016 5 z 5

Myslím, že knihu skutečně ocení jen ten, kdo se někdy pohyboval v obchodě v roli prodavače/prodavačky. Pro ty ostatní by mohla být třeba poučením, že všichni jsme jen lidé a usmát se, nebo pozdravit toho, kdo vám vrací drobné, by neuškodilo. Na pokladně jsem sice nikdy neseděla, ale ty lidi to tam fakt nemají jednoduchý - už jen proto, že si kdejaká zmalovaná slepice myslí, že nemusí zdravit, přestože je to projev základního slušeného vychování, a kdejaký šulda na ně ječí za věci, za které vůbec nemohou.
Velký respekt před všemi pokladními a díky za tento počin - že se autorka dokázala povznést a podat utrpení za pokladnou s humorem.

Smiley96
25.04.2016 3 z 5

Jako vtipná oddechovka to stačio.

ELMA
06.04.2016 3 z 5

Člověk neznalý práce pokladní by po přečtení mohl získat pocit, že práce pokladní je jedna velká nikdy nekončící sranda. Není.

Metcheque
02.01.2016 3 z 5

O vlastních - mnohdy neuvěřitelných - pracovních podmínkách 21. století jsem napsal povídku Svobodná volba. Při finišování jsem si koupil Utrpení za pokladnou s tím, že to bude jistě skvělá inspirace.

Jaké však bylo mé zklamání, když jsem zjistil, že knize zcela chybí sociální rozměr i určitá elementární strukturální kritika. Kniha vykresluje situaci tak, že neplnohodnotná práce v potravinářském průmyslu je vlastně neuvěřitelná sranda. Nic se neděje, člověk je jednou nahoře, jednou dole, že?

Přitom téma má daleko vážnější odstíny: neplacené přesčasy, šikana, vydírání, zákaz odborových organizací, přepracování, kamerový dohled a další. Rozumím tomu, že autorka se rozhodla pro odlehčený styl a nemá ambice s nelidskými podmínkami na mnohých pracovištích bojovat. Takto parodicky podané svědectví je však - obávám se - plivnutím do tváře všem, kteří po dvanáctce u pokladny stěží uživí rodinu.

Anette Abeja
26.06.2014 5 z 5

Kniha mě nadchla..člověk se při ní krásně uvolní a jen hltá další a další slova a kniha je rázem u konce :) Pro někoho se tím možná dětský sen (být pokladní) vytratí, ale alespoň ho potom nezklame realita, do níž by vstoupil :) Kniha se četla velmi dobře a to i díky humoru spisovatelky :) Jen mě mrzí, že napsala jen dvě knihy (vím, je to hlavně blogerka, ale i tak) a z toho je jen jedna k sehnání - jak už napsala "Aneleh" Také bych tedy byla ráda, pokud by na ni někdo z vás někde narazil, ať mi dá vědět, rozhodně bych si ji ráda přečetla!! :)

Aneleh
28.01.2014 5 z 5

Práce pokladní je dřina, jak fyzická, tak psychická. Po přečtení téhle knížky už vím, že bych jí nikdy nechtěla ani nemohla dělat, protože je jen pro silné jedince s pevnými nervy. Skutečně perfektně, pravdivě a zároveň s příjemným humorem popsaný život za pokladnou doporučuji přečíst všem. Myslím, že potom všichni budeme ve frontě na zaplacení stát o něco trpělivěji.
Škoda, že druhá kniha této autorky: "Dobře míněné rady zákazníkům" není nikde k sehnání. Kdybyste někde věděl, kde ji koupit, napište mi prosím do zprávy.

akirek
18.07.2013 4 z 5

Oddechovka k zamyšlení..Možná by ji zákazníci měli dostávat povinně k přečtení, aby si uvědomili, že i ty pokladní jsou lidé...

Jonny
26.06.2013 4 z 5

Pěkná oddychovka, která mě utvrdila v postoji vůči pokladním.

Alma5
28.02.2013 4 z 5

Rychlokniha na odreagování, myslím že těžký život pokladních je popsán dost přesně ...

Autorovy knížky

Anna Sam
francouzská, 1979
2010  71%Utrpení za pokladnou