Věcná argumentace – Jak debatovat o islámu
Bill Warner (p)
Jakmile člověk pochopí skutečnou podstatu islámu, dost možná o ní bude chtít přesvědčit ostatní. Přitom zjistí, že lidé o islámu z médií získali falešnou představu, pro kterou hledají argumenty a omluvy. Tato kniha je určena těm, kdo chtějí efektivně informovat druhé o skutečné povaze islámu. Naučíte se účinnou metodu argumentace založenou na faktech. Od 11. září se tyto metody využívají při debatách s omlouvači islámu ze všech politických prostředí. Ať už debatujete s liberálem nebo konzervativcem, pravičákem nebo levičákem, ve světle faktů jim můžete otevřít oči a ukázat pravdu o islámu. Jelikož jsou metody v této knize založené na posvátných zdrojových textech islámu, budou z nich mít největší užitek ti, kdo četli islámskou trilogii (korán, síru a hadísy). Z uvedených příkladů se mohou učit i ostatní, ale čím více faktů budete znát, tím líp se vám v debatách bude dařit.... celý text
Literatura naučná Politologie, mezinárodní vztahy
Vydáno: 2017 , CSPI InternationalOriginální název:
Factual Persuasion, 2011
více info...
Přidat komentář
Je potřeba přečíst! Pokud rozumíme rozdílu mezi islámem a politickým islám a chceme to umět vysvětlit i jiným, takto kniha nám poskytne jasnou a srozumitelnou argumentaci. Dávám 5 hvězd.
Velmi dobrá kniha pro všechny, které trápí současný způsob debatování většiny založený jen na pocitech. Kniha jasně vysvětluje jak pracovat s fakty, nenechat se zatáhnout do pocitů ani hodnocení konkrétních lidí. Klíčem je jasné oddělení náboženství od politiky, jasné oddělení lidí (muslímů) od systému (islámu), jasné oddělení názorů od základních pramenů apod. Po přečtení je velmi snadné každému argumentovat tak, že není třeba nikoho urážet a v dobrém stylu nabídnout opravdu kvalitní argumenty, proč je v islámu velmi mnoho velmi problematických částí a proč není možné islám srovnávat s ničím jiným.
Předem říkám, že 4 hvězdy jsem „knize“ dal spíš ze soucitu a pak proto, že její téma považuji v dnešní době za zásadní. A pak aby neměla modré hodnocení. Úroveň této brožurky je totiž docela zoufalá. Jednak je hrozně stručná a jednak bez přečtení ostatních brožur od CSPI je skoro k ničemu.
V dnešní době si hodně lidí uvědomuje, že islám rozhodně není v pořádku a že je ohrožením naší západní civilizace. Mnoho těchto lidí však nedokáže tento svůj názor obhájit. Jejich vnímání islámu je spíše založeno na intuici nebo zdravém rozumu. Pro tyto lidi vznikla tato brožurka, která by jim měla pomoci při diskusi o islámu přesvědčivě argumentovat.
Aby mohl člověk v diskusi argumentovat musí znát fakta a zde tato brožurka nepomůže. Aby měla brožurka smysl je nutné mít přečtené ostatní legrační brožurky od CSPI. Teprve až po jejich přečtení se dá tato kniha použít.
Tak jako ostatní brožurky má i tato obrovskou nevýhodu v šílené stručnosti. Knížečku přečtete za necelé dvě hodiny. Její struktura je podprůměrná. Opět se zde opakují informace z předešlých brožurek. Kniha není informačně zcela konzistentní, např. se jednou uvádí, že Korán je 14% textu trilogie a jindy 16%. Když uvážím kolik si člověk zapamatuje informací po přečtení nějaké knihy je pravděpodobné, že tuto knihu, aby měla výsledný efekt, je nutné přečíst několikrát. Jenže kdo by to dělal. Doufám, že CSPI už někdy vydá konečně nějakou obsáhlou publikaci, protože tohle je prostě amatérismus.
Kniha vám pomůže jen při diskusi s člověkem na vaší úrovni. Pokud má někdo víc informací o islámu, tak v diskusi neobstojíte. Brožurky od CSPI poskytují totální minimum znalostí. To nejvíce užitečné na nich je zavedení pojmu politický islám. 70%
Autorovy další knížky
2015 | Právo šaría pro nemuslimy |
2015 | Síra – Život Mohameda |
2016 | Hadísy – Mohamedova sunna |
2016 | Samostudijní kurz politického islámu |
2017 | Věcná argumentace – Jak debatovat o islámu |
Kniha pomůže s argumentací týkající se nejčastějších a nejběžnějších mýtů, které se okolo islámu objevují v běžných diskusích. Při diskusích je nutné se držet především doktríny islámu čili v podstatě Koránu a Mohameda. Islám je v podstatě dualistický a přistupuje k muslimům jinak k něž nemuslimům.