Vetřelci omnibus. Kniha čtvrtá
John Arcudi , Chet Williamson , Henry Gilroy , Edward Martin III , John Wagner
Vetřelci Omnibus série
< 4. díl >
Lidstvo zápasí o přežití už nespočetná milénia, ale ještě nikdy nic neohrozilo jeho existenci tak jako vražedná pohroma vetřelců. Někteří podnikavci se sice pokouší využít smrtící schopnosti těchto tvorů při uskutečňování osobních cílů, ale s ďáblem nikdo nevydrží tančit věčně. Nakonec vždy přežije jen jeden druh. Lidé jsou si toho vědomi, a tak proti nestvůrným sokům napřeli své vlastní smrtonosné vlohy a bezcitný intelekt: vytvořili umělé viry, kybernetické bojové oděvy a dokonce i falešné vetřelčí androidy. Přežití však nezávisí na technologickém pokroku, ale na převaze nejhlouběji zakořeněných divokých instinktů. Stejně jako ve sportu zvítězí ten, kdo po tom touží nejvíc. Na rozdíl od sportu však poraženého čeká vyhubení. Série Vetřelci amerického vydavatelství Dark Horse Comics zaznamenala velké úspěchy a nastavila vysokou laťku všem ostatním pokusům o rozšíření světa populárního filmu pomocí komiksového zpracování. Čtvrtá kniha vetřeleckých komiksů obsahuje několik dalších známých příběhů a téměř čtyři sta barevných stran od špičkových tvůrců oboru, jako například spisovatele hororů Cheta Williamsona, Johna Arcudiho, Douga Mahnkeho, Johna Wagnera, Henryho Gilroye, Ronnieho del Carmena a dalších. Ve čtvrté knize najdete hned několik legendárních vetřelčích příběhů od slavných a ještě slavnějších autorů. Asi největšími hvězdami je dvojice John Arcudi a Doug Mahnke, tvůrci Masky. Zde překládají příběh o jedné rutinní kontrole, při které nejsou největším nebezpečím vetřelci, ale lidé. Arcudi a Mahnke přicházejí i s jednou z nejoriginálnějších postav v tomto jinak temném vesmíru – vetřelčím androidem Jerim. A když jsme u legendárních postav, v knize se objevuje i další – Hubič Mondo, vetřelčí deratizér, za kterým stojí Henry Gilroy, scenárista animovaných Batmanů, Star Wars: Clone Wars či Taz-Manie. A tvůrce mnoha fantasy románů a povídek, Chet Williamson, zase vypráví o jedné posedlosti a využití Vetřelců v hudebním průmyslu. Nejblíže klasice je tu komiksový veterán John Wagner, tvůrce Soudce Dredda a dalších legendárních postav. Jednotka vojáků, obří bitevní robot, spousta vetřelců a zrádce ve vlastních řadách – co byste chtěli víc?... celý text
Přidat komentář
Šest povídek na nekonečné téma Vetřelci. Co více si přát? Snad další komiksové příběhy. Tohle se opět povedlo. Njelepší je povídka Chuť. Tak dobrou chuť.
Pro změnu trocha (velká trocha) akce. Čtyřka se s tím vůbec, ale vůbec nemaže a ve všech povídkách krev stříká, kyselina pálí, náboje sviští a ve velkém umírají lidé, syntetici i vetřelci. Palec nahoru za to, že opět (což u čtvrtého dílu není samozřejmost) nejde o remake jiných dílů. Zase jsem si užil hodně zábavy nad novými nápady.
Symfonie kopí – 80%. O využití vetřelců už se v „minulosti“ pokoušeli v mnoha odvětvích. Vždy byl ale finálním cílem zisk (zbraně, farmacie, …). Čemu se tedy divit, když přijde pološílený hudební „skladatel“ s nápadem udělat skladbu ze zvuků, které vydává vetřelec, když loví. Zábava od začátku do konce.
Pevnost – 70%. Syntetický mluvící vetřelec, který kouří doutníky a obrovský bitevní android, který během vteřiny vystřílí víc nábojů, než Hicks, Wasquezová, Drake, Apon a Hudson během celého druhého filmu. Nemusím nic víc dodávat.
Šílenství – 90%. Velká zábavná řež, kde zase dostali Mariňáci prostor ukázat, zač je toho vetřelec.
Chuť – 90%. Třístránková oddychovka která pobaví. Jsem rád, že se tyhle příběhy začaly do Vetřelců přidávat. V celém tom krvavém šílenství opravdu pobaví.
Mondo Hubič – 80%. Opět se vrátila postava neohroženého zabijáka vetřelců. Příběhově slabší, ale o to akčnější a s perfektní kresbou, která celý dojem jenom podtrhuje.
Mondo Rozpalovač – 70%. Prostě Mondo a pětadvacet stran řežby. Tady má ale -10% za to, jak na konci zbaběle utek od těch koček, který zachránil a který se mu vrhaly do náručí.
První ryze vetřelčí omnibus, který jsem kdy četla. Ačkoliv osobně preferuji spíše Predátory, nebylo to vůbec špatné, určitě si seženu i další (předchozí) díly.
Jednotlivé komiksy naštěstí jen tupě a šablonovitě nekopírují tisíckrát ohraný příběh, naopak přináší spoustu zajímavých a originálních detailů – Jeri byl naprosto boží, v Šílenství mě zaujala taktika, kterou mariňáci využívají při infiltraci hnízd, a v případě profesionálního space-deratizátora Monda bylo krásně vidět, jak se celé série dokáže „nebrat“ vážně, a přitom si udržet kvalitu (a navíc díky své schwarzeneggerovsky nabušené postavě nostalgicky připomíná ten typ neohrožených hláškujících hrdinů, kteří se už ve filmech moc nevyskytují).
Ou shit, tak tohle byla slastná gore jízda! Konečně jsou Vetřelci pořádně akční a zábavní. První povídka není špatná, Arcudi umí dobré scénáře a tvořit zajímavé postavy, včetně těch záporných. Kombinace Mozarta s pěstováním alienů mě bavila. Druhá povídka Pevnost na scénu opět přivede super hláškujícího syntetického vetřelce. V Šílenství Arcudi opět přitlačí na pilu a pošle do mixéru celou četu mariňáků. Krev a kyselina je všude! A vůbec nejlepším tahákem je profesionální lovec Mondo. Geniální, hláškující, super postava, jak vystřižená z osmdesátek. Tenhle týpek se nelekne ničeho a kdyby vetřelci měli přeci jen trochu pudu sebezáchovy, vyhnou se mu obloukem. Mondo mi opět připomněl to, co mě bavilo na prvním Omnibusu s Predátorem.
Slyšel jsem, že tohle je nejlepší vetřelčí omnibus a po přečtení musím říct, že jsem se hodně dobře bavil. Mám hodně rád druhý film, takže se mi líbí ta atmosféra mariňáků a žoldáků. Žádný příběh není vyloženě slabý, dokonce i Mondo pobaví, byť trochu v lehčím duchu.
Povídka první nese název ..........SYMFONIE KOPÍ........... Scénář napsal Chet Williamson a nakreslil ji Tim Hamilton. Povídka pojednává o hudbě. Je zde zajímavé spojení hudební společnosti Synsound a Vetřelčích zvuků. Druhá povídka se jmenuje ..........PEVNOST.......... a na vzniku tohoto příběhu se podílejí kreslíř Doug Mahnke a spisovatel John Arcudi. Ocitáme se na neznámé planetě, kde má jedna nejmenovaná společnost vytvořenu umělou líheň na Vetřelce. Figuruje zde i uměle vytvořený Vetřelec, sice ne ten samý co byl v předcházejících povídkách, ale vytvořený podle stejných plánů. Tento rád kouří doutníky. Název povídky třetí je ..........ŠÍLENSTVÍ.......... Napsal ji opět John Arcudi, ale změnil kreslíře. Povídku nakreslil Damon Willis. Záchrana dolu zamořeného Vetřelci, z českým názvem Hluboký 4, může začít. Zabít vetřelce, izolovat a hurá na další planetu. Na své cestě se ocitnou i na planetě, kde přistála obchodní loď Společnosti Weyland - Yutani. .........CHUŤ......... Tak zní pojmenování povídky číslo čtyři. Napsal ji Edward Martin III. a nakreslil Mark Nelson. Velice krátký příběh, který zaplnil jen dvě stránky, ale je to poučná a humorná povídka. Figuruje zde mimozemšťan, který se poprvé ukázal v knize první a to v příběhu nazvaném Teorie vetřelecké reprodukce od Marka Verheidena. Pátý příběh této knihy nese název ..........MONDO HUBIČ.......... Scénář dělal Henry Gilroy a kreslil Ronnie Del Carmen. Mondo je jméno postavy nájemného zabijáka vetřelců. Znáte to, obrovská postava, která nese asi tunu zbraní a má spoustu vtipných keců. Povídka je nádherně kreslená. Stejně tak i další, poslední příběh této knihy ..........MONDO ROZPALOVAČ......... Z názvu je jasné, že na ní dělají stejní tvůrci. Ocitáme se na neznámé planetě, kde horníky obtěžují vetřelci - přichází Mondo a začíná peklo, .....tedy vetřelcům.
Nelze nic vytknout. Příběhy vetřelčí populace, která naivním lidským tvorům ukazuje, že stále jede ve stylu NO MERCY! Přesto mě pobavily hlavně poslední dvě vtipné pvídky :)
Část díla
Chuť
1993
Mondo hubič
1994
Mondo rozpalovač
1996
Pevnost
1994
Šílenství
1995
Autoři knihy
americká Chet Williamson
americká, 1948 Henry Gilroy
americká Edward Martin III
americká, 1966 John Wagner
americká, 1949
Symfonie kopí 90%, Pevnost 75%, Šílenství 75%, Chuť 75%, Mondo hubič 75%, Mondo rozpalovač 90%, Celkem tedy 80%