Vražedná epidemie: (devátý den)
Hervé Bazin
Román o vědci, který při hledání "smrtícího viru" - dokonalé biologické zbraně - nechtěně rozpoutá hrůznou epidemii, je apokalyptickou vizí budoucnosti lidstva, jež touha po sebepoznání dovede až na práh sebezbožnění a sebezničení.
Přidat komentář
dokonáno jest...
zvlášnym riadením osudu sa mi tento titul dostal do ruky práve teraz, keď sa na celej Zemi pretriasa corona vírus, o ktorom prevažná väčšina tých, čo o ňom píšu, nič nevie a netuší, rovnako ako absolútna väčšina tých, čo o ňom iba čítajú.
apokalypsa smrtiaceho vírusu, sledovaná očami vedca – virológa, ktorý tuší, že má protizbraň, ale zároveň problém prebojovať sa cez byrokraciu, tak by sadlo veľmi stručne naznačiť wocogou.
katastrofa musí zákonite poostihnúť aj jeho vlastnú rodinu, inak by to nebolo to správne drámo.
oveľa prekvapujúcejší je však záver, ktorý určite vyvolá celý rad otázok, týkajúcich sa etiky, ale aj schopností človeka podmaniť si prírodu, ktoré úzko súvisia s pocitom všemohúcnosti a všemocnosti. aký strašný omyl to je!
útly opus, skôr len taký opuštek, ktorý určite stojí za prečítanie.
Autorovy další knížky
1978 | Rozvedená paní |
1985 | Zelený chrám |
1982 | Ohněm proti ohni |
1981 | Vstaň a choď! |
1973 | Olej do ohně |
Je až k nevíře, že to, co se děje dnes, popsal téměř doslova autor před 26 lety. Neuvěřitelný pohled do budoucnosti, kterou aktuálně zažíváme se vším všudy. Počátek pandemie v Asii, rozšíření nákazy kvůli letecké dopravě, dokonce operuje i s pojmem superchřipka. Smrtící virus, který kosí lidi bez rozdílu, s nečekaným závěrem.
"Každodenní život, v němž se rozpouští láska, pracovní rutina.. Nepřestajné drama na obrazovce, které ta skutečná dramata, žitá okolo nás, dělá méně vzrušujícími. Jak si zvykáme na cizí neštěstí, na cizí smrt, která není smrtí naší a týká se nás jen tou měrou, jako se týká například lékaře, faráře, hrobníka nebo notáře, to všechcko je všední a běžné, je to elektrické napětší 220, která nám ochotně svítí. Zapomínáme, že dává i rány a že může zabíjet."
Snad proto, že to dnes a denně zažíváme, není román ani šokující ani utopistický. Prostě jen popisuje realitu roku 2020. Obecně tak spíše nudí, hvězdičky si zaloužil především za konec.