Žák s problémovým chováním
Stanislav Bendl , Jaroslava Hanušová , Marie Linková
Problémové chování žáků patří ke každodenní realitě škol a školských zařízení. Nelze před ním zavírat oči ani očekávat, že odezní samo nebo že ho vyřeší někdo jiný. Každý pedagogický pracovník – profesionál, ale i každý jiný vychovatel – rodič, prarodič nebo třeba pěstoun, by měl mít o tomto chování a možnostech nápravy alespoň základní povědomí. K němu patří i znalost systému, který v naší zemi zajišťuje institucionální pomoc při řešení problémového chování, ať už jde o záškoláctví, šikanu, vandalismus, zneužívání návykových látek či jiné nežádoucí jevy. Problémové a rizikové chování je velmi mnohotvárné a za jeho konkrétními projevy mohou být rozmanité příčiny. Profesionální intervence není tudíž jednoduchá a často se na ní podílí více odborníků či zařízení. Tato publikace mapuje současný systém institucionální pomoci s cílem poskytnout vychovatelům – v nejširším smyslu tohoto slova – základní přehled. Legislativní rámec, ve kterém tento systém existuje, se však pochopitelně mění, a proto se proměňuje i ona cesta institucionální pomociPrávě s tím by měl čtenář k předložené publikaci přistupovat a případné změny, o nichž informují odborná periodika, registrovat. Je dobré mít na paměti, že vždy existuje řada míst, kam se může obrátit s žádostí o profesionální pomoc ten, kdo si neví rady s konkrétní výchovnou situací.... celý text
Přidat komentář
V knize je velmi srozumitelně popsána problematika Etopedie z hlediska pomoci MPSV, MŠMT apod. Doporučuji jako podpůrný materiál k předmětu, který se týká poruch chování.