Nedostudoval jsem tuto knihu, takže jí nemohu hodnotit, ale snad alespoň můžu coby nepraktikující pokřtěný římský katolík (křestní jméno Augustin, pokud by to někoho zajímalo...) na tuto učebnici ,,nebezpečné vědy´´, jíž teologie bezesporu je, ať už pro teology samotné (díky římsko-katolické církvi - pár jich co heretiky upálila...) anebo pro zbytek světa, který si (oprávněně?) díky excesům právě římsko-katolické církve (vyšla o tom Černá kniha) dělá z křesťanství dobrý den. Asi měl pravdu chudák Nietzsche, když řekl, cituji: ,,Poslední křesťan zemřel na kříži.´´ Ale in medias res. Prvních šedesát, sedmdesát kapitol by ještě šlo, ovšem jak dojde na lámání chleba jménem eschatologie, lze vidět, že autor vaří z vody a ,,biblické pravdy´´ si cucá z prstu. Zde se snížil na úroveň vesnického kazatele, který nebohým svíčkovým babičkám hrozí ohněm pekelným a jinými blbostmi. Jak jsem nedůvtipně nenapsal ve svém komentáři k Bibli, Kniha knih se musí studovat cum grano salis, nevěřit slepě všemu, co je v ní svatopisci napsáno (viz hebrejská kosmologie, nebo jejich drzost legitimizovat genocidu národů země zaslíbené domnělým příkazem Božím, ale ovšem uvedených příkladů by mohlo být povícero, viz biblická kritika...), jinak dopadneme špatně. Jako nějací pošašení náboženští fanatici. Když nad tím tak přemýšlím, cum grano salis by mohl být název docela dobré teologické metodologie, nemyslíte? Myslel jsem si, že toto jsou zdaleka nejlepší základy teologie vydané, ale chyba lávky. Teď bych je řadil někam daleko za Prokla, Tremontanta, Kimovou (možná Duku, ale od toho jsem četl jen úvod k Bibli, takže asi ne...). Není už čas na enteologii? Taková edice Sacramentum nakladatelství Dybbuk je jistě bohulibý krok správným směrem. Těším se na její další počiny, ale to už je jiný příběh... Amen.
Nedostudoval jsem tuto knihu, takže jí nemohu hodnotit, ale snad alespoň můžu coby nepraktikující pokřtěný římský katolík (křestní jméno Augustin, pokud by to někoho zajímalo...) na tuto učebnici ,,nebezpečné vědy´´, jíž teologie bezesporu je, ať už pro teology samotné (díky římsko-katolické církvi - pár jich co heretiky upálila...) anebo pro zbytek světa, který si (oprávněně?) díky excesům právě římsko-katolické církve (vyšla o tom Černá kniha) dělá z křesťanství dobrý den. Asi měl pravdu chudák Nietzsche, když řekl, cituji: ,,Poslední křesťan zemřel na kříži.´´ Ale in medias res. Prvních šedesát, sedmdesát kapitol by ještě šlo, ovšem jak dojde na lámání chleba jménem eschatologie, lze vidět, že autor vaří z vody a ,,biblické pravdy´´ si cucá z prstu. Zde se snížil na úroveň vesnického kazatele, který nebohým svíčkovým babičkám hrozí ohněm pekelným a jinými blbostmi. Jak jsem nedůvtipně nenapsal ve svém komentáři k Bibli, Kniha knih se musí studovat cum grano salis, nevěřit slepě všemu, co je v ní svatopisci napsáno (viz hebrejská kosmologie, nebo jejich drzost legitimizovat genocidu národů země zaslíbené domnělým příkazem Božím, ale ovšem uvedených příkladů by mohlo být povícero, viz biblická kritika...), jinak dopadneme špatně. Jako nějací pošašení náboženští fanatici. Když nad tím tak přemýšlím, cum grano salis by mohl být název docela dobré teologické metodologie, nemyslíte? Myslel jsem si, že toto jsou zdaleka nejlepší základy teologie vydané, ale chyba lávky. Teď bych je řadil někam daleko za Prokla, Tremontanta, Kimovou (možná Duku, ale od toho jsem četl jen úvod k Bibli, takže asi ne...). Není už čas na enteologii? Taková edice Sacramentum nakladatelství Dybbuk je jistě bohulibý krok správným směrem. Těším se na její další počiny, ale to už je jiný příběh... Amen.