Záznamy z četby pomocí grafických organizérů pro žáky 5.-9. tříd : další nápady
Radomíra Hubálková , Kateřina Šafránková
V této publikaci najdete dalších 34 grafických organizérů, které žákům umožňují reagovat na četbu. Jedná se o pokračování úspěšné publikace Záznamy z četby pomocí grafických organizérů – Postava. Každý grafický organizér je publikován v podobě, která je vhodná ke kopírování. U všech organizérů uvádíme také nápady do výuky a komentáře, kde najdete další tipy, jak s nimi pracovat, jak zadání žákům zjednodušit či ztížit. Vyplněný grafický organizér můžete využít při modelování a rovněž jako příklad, který pomůže slabším žákům pochopit úlohu. Grafické organizéry používejte v hodinách, kdy žáci čtou knihy, které si sami vybrali. Každý žák tedy čte jiný text, ale všichni plní stejný úkol a dívají se na postavy a děj ze stejného úhlu pohledu. Při sdílení se žáci navzájem informují o tom, co zajímavého se dočetli.... celý text
Přidat komentář
Za mě bomba. Spousta skvělých nápadů na různé úrovni obtížnosti, jak zpracovat dojmy ze čtené/přečtené knihy. Graficky jednoduché, ale zajímavé listy umožňují přistoupit ke čtené knížce na různých úrovních, uplatnit kreativitu, znovu si přečtené prožít a vyjádřit se jinak než opisováním často stažených obsahů z internetu.
Je mi líto, že jsem tenhle nástroj neměla k dispozici během mých učitelských let, nápady jsou totiž jak dělané na soustavnou práci. Takový čtenářský deník bych chtěla mít (a možná se do něj pustím a vyrobím si ho).