Pohled autorky na Indii a především indické ženy je hodně plochý. Dalo by se říci, že je to klasický pohled Středoevropana na exotickou kulturu, kterou vidí zdálky a zprostředkovaně, někdy jako idealizovaný barvotisk, jindy ze zpráv podbarvených předsudky a mýty. Pochopit duši a svět tak vzdáleného národa lze jen dlouhodobým životem v jeho prostředí. Navíc básně neoplývají pestrostí, motivy se často opakují (džbány, šustící sukně). Verše vypovídají jen o tom, jak si autorka Indii představuje. Druhá část sbírky Uvnitř je zaměřena na ženu všeobecně. Je překvapující, že se jedná o ženu podřízenou muži, občas i trpící násilím, poslušnou hospodyni a sexuální objekt, která to vše snáší, jako by to bylo zcela normální. Kde je žena dnešní doby, sebevědomá, s vlastním názorem, která si je vědoma svých lidských hodnot?
Pohled autorky na Indii a především indické ženy je hodně plochý. Dalo by se říci, že je to klasický pohled Středoevropana na exotickou kulturu, kterou vidí zdálky a zprostředkovaně, někdy jako idealizovaný barvotisk, jindy ze zpráv podbarvených předsudky a mýty. Pochopit duši a svět tak vzdáleného národa lze jen dlouhodobým životem v jeho prostředí. Navíc básně neoplývají pestrostí, motivy se často opakují (džbány, šustící sukně). Verše vypovídají jen o tom, jak si autorka Indii představuje. Druhá část sbírky Uvnitř je zaměřena na ženu všeobecně. Je překvapující, že se jedná o ženu podřízenou muži, občas i trpící násilím, poslušnou hospodyni a sexuální objekt, která to vše snáší, jako by to bylo zcela normální. Kde je žena dnešní doby, sebevědomá, s vlastním názorem, která si je vědoma svých lidských hodnot?