Zero: Krize
Aleš Kot
„Zero je Bond pro tohle století.“ Zero je akční špionážní drama rozložené do uzavřených příběhů, které dohromady dávají příběh agenta jménem Edward Zero, člověka, který byl od dětství formovaný do podoby všeho schopného robota. Bylo mu přislíbeno, že jednou zachrání svět, ovšem zdá se, že se mu podařil pravý opak. To si ale jen můžeme domýšlet z jeho vyprávění o zlomových momentech jeho života. Ale můžeme mu věřit, když to všechno vypráví člověku, který mu míří pistolí na hlavu? Válka, násilí, traumata, to všechno se prolíná v stále překvapujícím příběhu, u kterého každý sešit kreslil jiný fascinující výtvarník a u kterého se uvažuje i o televizním seriálu.... celý text
Literatura světová Komiksy
Vydáno: 2014 , CrewOriginální název:
Zero 1: An Emergency, 2014
více info...
Přidat komentář
Edward Stojkovič alias agent Zero se představuje. Pět sešitů (nebo chcete-li pět kapitol), pět různých kreslířů, pět různých příběhů, které na sebe (až na výjimky) nijak těsně nenavazují. Spíše je to taková volná skládanka událostí a vzpomínek ze života agenturního operativce, oscilující mezi vysoce dynamickou akční podívanou (Stroje na zabíjení, Jehla v oku, Poškození zraku) a bezvýraznou, plochou nudou (Mapa a území). Volba různých kreslířů pro jeden každý sešit je možná interesantní nápad, já v tom však nevidím nic moc zajímavého, spíše naopak. Precizním Traddem Moorem jsem byl nadšen, problémy jsem neměl ani s Mateusem Santoloucou, Michael Walsh byl v klidu a pohodě, ovšem u osobitého Morgana Jeskeho mi už oko začalo výstražně cukat, a dovršil to svým strohým, přesně rozparcelovaným, stylem Will Tempest, s nímž jsme si prostě do noty nekápli. Za mě tedy fifty-fifty, a uvidíme, jak to bude s pokračováním.
téééda český autor a jede slušný bomby parádní nápad střídat autory kreseb. je to pěkne dynamické autor se nebojí vystřihnout pár stran bez textu a závěr wtf.
libí hltám dvojku
Výborné, svižné čtení. V komiksu se střídá několik kreslířů, ale mnozí z nich pracují s panely na výbornou a příběh díky tomu získává další dynamiku.
Změny kreslířů ale také bohužel způsobují, že někdy nevíte, na jakou postavu se právě díváte (viz příběh z Jižní Ameriky). Za co ale musím ubrat hvězdu je závěr. Vypadá to, že z akčního thrilleru v dalších dílech vyleze prachsprosté sci-fi, a to bych nerad.
Počáteční příběh dítěte a později vojáka, který se při misi v Izraeli začne zajímat o svou minulost, neví kým vlastně je
Při čtení jsem si připadal jako na houpačce. Chvíli člověk hltá každé slovo/obrázek, aby pak několik nudných stránek marně čekal na nějaký dějový posun nebo vysvětlení. Obecně jsem se spíše nudil a další díly mě tak nechávají chladným.
Není to špatné, jen ta kresba je občas dost nepřehledná. U některých kreslířů to chce dost pozornosti, když je třeba poznat, kdo je kdo.
Něco tak dobrého jako Zero jsem nečetla už hodně dlouho! Přestože je každá kapitola od jiného autora, líbila se mi každá stejně. Jiný styl, jiné pojetí, pokaždé dobré. Zírala jsem na každé stránce. Jsem moc ráda, že se mi Krize dostala do ruky.
Aleš Kot není žádná nula. A za nulu nelze považovat ani jeho netypickou sérii Zero představující slovy vydavatele „Bonda pro tohle století“. První kniha série, nesoucí název Krize, je zajímavá nejen tím, že je napsána Čechem, ale také tím, že v ní Aleš Kot spojil síly s různými kreslíři. Vznikla tím přitažlivá mozaika různorodých stylů a pojetí. Každý z pěti sešitů, které kniha obsahuje, kreslil někdo jiný, takže je na co koukat.
Co se týká grafického zpracování, je různorodé jako kreslíři, kteří na něm pracovali. Některé sešity jsou příjemné, jiné působí až karikaturistickým dojmem. Avšak jako celek vše funguje a vypadá působivě. Někomu možná změna kresby nesedne, ale dá se na ni překvapivě rychle zvyknout. Pro mě osobně graficky nejvíce vyniká hned první kapitola kreslíře Michaela Walshe. Ne, že by zbytek byl špatný, ale zrovna u téhle pasáže mi vyhovuje její hrubý styl podpořený naturalistickými výjevy v akčních scénách. Létající zuby i rozervaná ústa působí na čtenáře silným dojmem. Navíc chválím odvahu zobrazit v komiksu mužské i ženské genitálie bez hloupých předmětů stojících v cestě tak, aby nebylo nic vidět. Co se týká dalších kreslířů, zaslouží si pochvalu též. Jde o pečlivě zvolený mix žánrů a stylů, který jako celek přináší uspokojení.
Zero – Krize přináší na českou scénu dlouho očekávaný projekt jejího krajana. Příběh se rozjel správným směrem a nám nezbývá než čekat na pokračování. Pokud si Aleš Kot udrží vysokou laťku, máme zaděláno na jednu z nejlepších sérií poslední doby. Jen tak dál…
Ano, klidně si kupte "Zero" - a teď nemyslím ten druh coly - proto, že ji psal český autor, ale nedostanete jen knihu, která vyšla původně v USA a podílel se na ní Čech. Předně dostanete knihu, která vás zaujme postavami, komplexním světem, promyšlenou zápletkou a vývojem, který vás nadchne. Více: http://www.comics-blog.cz/2014/11/776-zero-1-krize-80.html
Velké překvápko, bavilo od začátku do konce a jsem zvědav, co to teda vypustili na ten svět. Potenciál dalšího pokračování je obrovský, i když mi kresba vždy neúplně seděla, je to svižné, svěží, svlažilo to mou mysl. Když jsem slyšel i podcast s A. Kotem, tak jsem si všechno trochu více spojil...no, vytvořil si ten náš Ostravák pěkného hrdinu. Bravo, tleskám, další díl vyhlížím netrpělivě!!
Připomíná mi to 100 nábojů bezútěšnou atmosférou i kresbou. Občas je to trochu náročnější na pozornost, alespoň tak mi to připadlo. Do budoucna určitě hodně nadějná série.
Vcelku klasický příběh o Agentovi, který se ale pořádně rozjíždí a ve finále nás nechá zírat s otevřenou pusou. Retrospektivní pohled - vyprávění starého agenta - nic neubírá z napětí, které nám Aleš Kot postupně servíruje. Už aby tu byla druhá kniha!
Vynikající počin a řekl bych, že i úspěch čech v zahraničí. Tohle by nemělo uniknout žádnému fanouškovi komiksů. Už se těším na pokračování!!!
Skvělé, prostě skvělé. První komiks od Aleše Kota co jsem četl, a hned maximální spokojenost. Je vidět, že Kot je velice talentovaný scénárista.
Skvělé akční drama, které skrze uzavřené povídky buduje zajímavou koncepci světa po blíže nespecifikované katastrofě a vzpomínek jednoho agenta, který ji má zdá se na svědomí. Různorodost výtvarníků drží vizuální stránku hodně vysoko a ta se tak nestíhá okoukat. Čtenářsky nejvděčnější Jehla v oku má jeden z nejsilnějších závěrů, jaké jsem v poslední době četl.
Autorovy další knížky
2014 | Zero: Krize |
2015 | Zero: V srdci všeho |
2016 | Zero: Kdo ohněm |
2020 | Výchova a trest |
2016 | Zero: Vlčí něha |
Na první pohled klasická střílečka, u které však máte neodbytný pocit, že se pod povrchem skrývá něco zlého. Jak totiž jednotlivé příběhy gradují, odkrývá se historie blízké budoucnosti, jež dává jasně na srozuměnou, jak moc je lidstvo tam, kam slunce nesvítí. A podle všeho v tom klíčovou roli sehrál právě náš akční hrdina…
Ačkoli je otázkou, jestli se Aleši Kotovi podaří tuhle hru na slepou bábu hrát dostatečně dlouho, aby čtenáře neznechutil, za první album si každopádně plný počet hvězd zaslouží. Třebaže příběh působí zmatečně, což je ještě podmíněno neustálými změnami výtvarníků, v postavách ani směru vyprávění se člověk neztrácí a zároveň je neustále držen v napětí, jak to celé dopadne. Škoda jen, že epizody nejsou samostatné, ale fungují čistě jako střípky roztříštěné mozaiky, takže s každým dalším kouskem dáváte dohromady celkový obraz. Zatím jsou však vidět jen okraje a je vážně otázkou, co se skrývá ve středu. Toho odhalení se stejnou měrou bojím, jako jej s nadšením očekávám.