Komentáře: Elementum II. má obálku a trailer (6)
Přidat komentář
Bruka ....škoda, že tu nejsou smajlíci....pak bys podle smějících se smajlíků pochopil, že první příspěvek nebyl žádná urážka...ale beru, že to tak mohlo vyznět...nicméně... stále platí ....kdybys popsal tři stránky .....nestraš.... nebudeme pořád jen u anotací
- já bych si u spisovatelů, kteří poprve vstupují na českou uvítal kousek načtené knihy, kromě anotace tedy i poslech a určitě se rád podívám i na trailer ....u spisovatelů, kteří jsou zažití nepotřebuji ani tu anotaci
- já než na ty strašící trailery bych spíše upozornil na booktubery na youtube ... tam je sbírka hnoje, tam kváká každý, kdo si myslí že knihám rozumí....
Ale je to můj názor, nemusí s ním každý souhlasit, tak jako já nesouhlasím s tím tvým trailerovým strašením...
Děkuji za urážku, odpovím výkladem problematiky. Je třeba se umět vyznat v základech teorie mediálních obsahů, remediaci a současném mediálním diskurzu na poli literatury, dramatu, filmu a počítačovách her. Masová kultura si z každého média bere několik prvků, které jsou snadno vstřebatelné pro nejširší masy a vytváří tak kulturní schéma, jehož výsledkem jsou třeba i tyto "knižní trailery". Už jen slovo trailer je toho důkazem. Upoutávkou na knihu byla odjakživa anotace. Já nemám nic proti remediaci obsahů, nemám nic proti filmům, hrám, ničemu. Jen se to musí udělat správně. A u "knižních trailerů" je nízká umělecká kvalita textu a obsah nahrazena líbivými efekty, prázdnými frázemi a dynamikou střihu, která v knize ani neexistuje a její smysl je s co nejnižším intelektuálním vkladem vytvořit co nejlepší iluzi kulturní hodnoty pro potřeby marketingu. A to správně není. Nebudí to, ani v autorovi, ani ve čtenáři, žádné intelektuální pnutí, neotevírá to nové otázky, nerozporuje či nerozšiřuje již známé, je to jen prostá, beztvará rutina určená k co nejsnazšímu pochopení. Proto brblám. A budu dál. Protože mě hrozně sere každý ten jeden promarněný potenciál.
Knižní trailery jsou zlo. Důkaz toho, jak se veškerý filmový, literární a digitální obsah unifikuje do jednoho schématického, zbytečného výrazu, který je určený k zasažení co největší masy, pokoušející se působit na nejzákladnější emoce a beze zbytku volící "safe choices", bezpečné způsoby investic zdrojů a intelektu, které totálně zahlcují běžného človíčka lavinou průměrné šedi, nechávajíc to dobré a kvalitní přidušené hluboko pod povrchem.
.....do tohodle rozhodně nepůjdu....u prvního dílu musím souhlasit s těmi, kdo hodnotí knihu 3 a méně hvězd .... nezaujalo ...na druhou stranu se to může líbit těm mladším
Já myslím, že je třeba si uvědomit, jakou cílovou skupinu kniha (trailer) oslovuje. Kniha se neprezentuje jako náročná literatura, nebo něco novátorského, je určena pro náctileté čtenáře, kteří fungují na youtube, instagramu apod., takže mi tato forma připadá jako na první pohled logický marketingový krok. Jaký mají knižní trailery obecně dopad na čtenáře a jestli jsou vhodným nástrojem propagace, je ale na delší diskuzi... Dle mého mají roli mizivou.
(Tento trailer je podle mě docela povedený, v rámci svého druhu dle mého neurazí, viděla jsem mnohem horší. Samozřejmě si dokážu představit tisíc jiných způsobů, jak to udělat zajímavější, ale každá legrace něco stojí a nakonec... nejdůležitější je samotný text. :-))