CtenarKarlik komentáře u knih
Velký humbuk kolem knihy, celkově spíše zklamání. Zjednodušující.
Neříkám, že je kniha vyloženě špatná, většina freelancerů si v ní něco najde. Hodně mi ale vadí autorův rozvláčný styl, šlo by to napsat klidně na poloviční počet stránek, aniž by se jakákoliv informace ztratila. Příklad: každý ví, že dobré jméno je klíčové a je důležité, aby to bylo řečeno, ale je třeba to omílat pořád dokola na tolika stranách? Navíc v obecné, spíše filozofické rovině? Další věc, která mi vadí ještě více - spousta nepodložených tvrzení, která autor prezentuje jako fakt, přitom jsou to čistě jeho subjektivní názory (navíc nevyargumentované - nejsou podložené kvalitními argumenty, ani žádnou opakovanou praxí, ani vědeckými výzkumy) .
+ komplexní pohled na podnikání
+ pro začátečníky rozhodně vhodná
+ množství konkrétních příkladů
- psaná rozvláčně, šlo by to stručněji
- nepodložená tvrzení (některá by se dala snadno vyvrátit)
- sáhodlouhé popisování samozřejmých věcí (např. důležitost dobrého jména)
- příliš mnoho reklamy na vydavatelství Melvil a jejich knihy (ostatních knih uvádí velmi pomálu, téměř výhradně doporučuje knihy z Melvilu)
- "já tobě, ty mně" - autor propaguje jiné freelancery, vždy jde o lidi, kteří recipročně propagují jeho a jsou registrovaní na jeho portále - toto považuji za neobjektivní a takovým doporučením nelze zcela věřit
- některé myšlenky se opakují na několika místech v různých kapitolách (téměř doslova)
Tolik moudra, praktických tipů a příkladů v cca 250 stranách, palec nahoru!
Podle mě jedna z mála kvalitních knih o obecném osobním rozvoji, kterou budete potřebovat. Hluboká a přitom popisuje konkrétní principy. Tuhle knihu nepřečtete za tři večery, je třeba nad ní přemýšlet. Pokud se popsanými principy začnete skutečně řídit, velmi vám zlepší život (mluvím z vlastní zkušenosti - četl jsem ji už před několika lety).
Kniha má skvělý marketing. Pokud ale už máte něco načteno, její obsah vás ničím nepřekvapí - kromě originálních srandovních obrázků. :-)
Pouze motivační řeči, nic konkrétního, čeho se může cílová skupina chytit. Pokud potřebujete masáž zvenčí k tomu, abyste se vůbec k něčemu dokopali, pak je kniha pro vás. Pokud nepotřebujete vodit za ručičku a věčně motivovat ("Pepíčku, vrhni se do toho! Pepíčku, máš na to!") a chcete spíše praktické rady (na co si dát pozor, co se osvědčilo...), takhle kniha vám bude úplně k ničemu.