devron komentáře u knih
Není to špatné, ale Jobsův životopis od Isaacsona je o dva levely lepší.
Mimo jine o ockovani, sladidlum, vlivu hliniku na nase zdravi, flouridu, priznive ucinky jinych latek resveratrol, taurin,.. jak uz nekdo psal, pokud se o tuto oblast nezajima clovek vic, tak tato knizka je povinne cteni... doporucuju a tesim se na druhy dil..
Neni to jen o jidle, ale i kosmetice, ockovani, mikrovlnkach,...
Kniha je zajímavá, ale celkem nudně psaná - spousta myšlenek je několikrát opakováno. Ale je tu několik zajímavých myšlenek, které stojí za přečtení:
- proč je emoční inteligence důležitá
- jak vychovávat dítě, aby v životě uspělo
- proč jsou lidi v depresi a co s tím..
Inspirativní kniha, nicméně na 5ti hvězdiček mi vadí přílišná materiálnost autora a taky to, že kdyby byla kniha o polovinu kratší, dozvěděl bych se to stejné.
Hlavní myšlenka - Krysí závod a jak z něj ven...
Na všechno se lze dívat z pohleduje epidemie a stačí překonat bod zlomu a věci začnou / přestanou fungovat.
Nejzajímavější myšlenky:
Pravidlo 150 - skupina má mít do 150 lidí, pokud víc, tak už přechází k anonymnímu.
Efekt rozbitých oken - Prostředí kolem nás determinuje jací jsme.
Maveni, prodavači, spojovatelé – specifické osoby, které mají zásadní vliv na šíření epidemie.
O čem: Knížka je životopis Steva Jobse a Applu. Popisuje celý život SJ, a protože Jobs = Apple, tak I vývoj Applu (částečně I Pixaru) až do jeho smrti. Po nějaké době bude Jobs řazen mezi velikány, kteří svým myšlením změnili svět.
Jak je to psáno: Od W. Isaacssona jsem četl první věc a hned mě mile překvapil. Je to velmi (pro mě jakožto napůl geeka) čtivé a chytlavé a jedna z mála knížek, u kterých jsem měl problém ji na chvilku odložit.
Hlavní myšlenky:
Je to životopis, takže spíš subjektivní zajímavé myšlenky:
Když Steve hodně chtěl, tak dokázal přesvědčit nejen své zaměstance, že to jde, ale dokonce postavit subdodavateli továrnu aby to šlo.
Kdo potřebuje projektor pro prezentaci, tak tomu o čem mluví pořádně nerozumí.
Myšlenky je třeba sdílet, a tak budovu firmy postavíme tak, aby se lidi co nejvíce potkávali a měli možnost si myšlenky vyměňovat.
Marketing je stejně důležitý jako produkt.
Pokud manager nerozumí produktu, tak ho vyhodit, ideálně hned.
Desing a technologie musí jít ruku v ruce, proto jsou výrobky Applu tak designově povedené – sám Jobs miloval humanitní oblast.
Frutariáni se nepotí, netřeba se mýt :), a když už, tak klidně v záchodové míse.
Jobs opustil Apple a Apple padl, Jobs se vrátil a Apple opět na špici.
Dokud to není 100%, na trh s tím nejdeme.
Kniha, ač popisuje teoretický zajímavou oblast, je psaná celkem nudně. Nakonec pár stran před koncem jsi odložil. Na populárně naučnou mi přišla dost nudná a skoro jsem u ní usnul. Popisuje víceméně triky jak si zapamatovat cokoliv.
Výborná knížka, trochu pro lidi s otevřenějším přístupem k novým myšlenkám. Přečtu si ji určitě ještě jednou, je tam hodně inspirativních myšlenek a pohledů, které potřebují trochu přepnout v myšlení. Doporučuju.