polopost
komentáře u knih

Když si člověk uvědomí, že tohle dílko je napsaný naschvál jako totální Béčko, stane se z něj brilantní kousek.
Hlavně v závěru, to dostane neskutečnej rytmus a člověka to dokáže doslova vtáhnout do chaosu děje.
Hnus, krev, kravál, výbuchy, funění a krev. Démoni, komouši, krev, cáry masa s chlupama, hovna a krev.... zapomněl jsem na něco? možná ještě krev!


Je to jedna z knih o který vlastně nevím co si myslet,
Napsáno je to tak, že to dokáže vtáhnout do oblasti X a navázat na vnímání světa hlavní postavou. Na tom to stojí i padá, protože celá oblast působí na hrdinku asi jako kilo třicet lysohlávek... a stejně tak i na čtenáře. jenže díky tomu se věci nevysvětlují, jsou otevřené a tak nějak se dějí. Což nemusí být proti ničemu, kdybych z toho občas neměl pocit, že to je jen nedomyšlené a autor se za to trošku schovává.... třeba ale ne. To právě já nevím


Jako svoji první knihu na databazeknih.cz musím hodnotit tuto.
Byla to má oblíbená kniha od mých 14 let, pak jsem ji dlouho nedržel v ruce a opět se k ní vrátil teď, v dospělosti.
Někdo tvrdí, že tato kniha není pro každého, ale podle mě je jen potřeba ji pochopit. A tím nemyslím ani tak obsah jako koncept.
Vančurovo básnické vyprávění má evokovat snad nějakého potulného vypravěče, či trubadúra.
Může se zdát, že příběh je vlastně jednoduchý a ono to i tak vlastně je. Nepředstavuji si totiž, že by středověký vypravěč držel v hlavě sto příběhů a každý byl na sto hodin monologu.
Pokud celou knihu vnímáme jako takový přednes, pak dává smysl i použití onoho básnického jazyka plného kudrlinek.
Tato kniha mě vlastně naučila mít rád literaturu a nekoukat na knížky jen jako na obyčejný nosič příběhu.
Proto i chápu, proč zrovna Markéta Lazarová posloužila jako předloha filmu a proč ji pan Vláčil natočil tak jak ji natočil.
"Bláznivin se rozsévá nazdařbůh... Proč jim však naslouchat?"
