wllada komentáře u knih
Knížka rozhodně není určená pro někoho, kdo si už o problematice učení a psaní něco přečetl. Kdo zná GTD a Bullet Journal bude tuto knihu považovat za odpad. Stejně jako já. Kniha pro mě byla ztrátou času. Zettelkasten je hodně jednoduchá metoda, takže kniha mi přijde naprosto zbytečná. Stačí si o metodě přečíst nějaký článěk a budete vědět všechno, co se píše v knize. V knize je totiž spousta vaty, která se navíc bohužel i opakuje. Škoda, na knihu jsem se těšil.
Knížka úplně o ničem. Je lepší si vzít knížku o architektuře jako takové a něco o kompozici (jen ne od tohoto autora). Čistě focení architektury se týkají jen fotky, které většinou nejsou ani hezké.
Od naučné literatury bych čekal, že se něco naučím. Bohužel si nemyslím, že bych se od fotografů, kteří fotí v průměru doslova pár let, něco naučil. Komentáře pana Bartoše taky "stojí" za to. Dvě hvězdičky dávám za fotky jako takové (nejsou špatné, ale zároveň nejsou v ničem výjimečné).
Za mě super knížka. Žádná suchá teorie. Jsou v ní fotky různých autorů, ke kterým je komentář proč a jak vznikly (kompozice + svícení), což může být pro čtenáře dobrou inspirací. Jednu hvězdičku ubírám z toho důvodu, že by těch fotek mohlo být víc. Kdyby knížka měla jednou tolik stránek, tak by to vůbec ničemu nevadilo. Rád bych se nechal inspirovat. Někomu možná bude vadit, že knížka je staršího vydání a spíš se v ní řeší analogová fotografie. Nicméně kompozice i svícení jsou pro digitál i analog stejné, takže to ničemu nevadí.
Skvělá kniha o celém procesu focení. Od nápadu k realizaci. Od plánování, přes produkci, svícení, kompozici až po retuši. Autor popisuje své zkušenosti a praxi ve fotografii. Za mě jsou veškeré poznatky velkým přínosem. Málokdo se se svými postupy podělí jako Standa Petera. A koho nebude bavit text, toho budou určitě v knize bavit fotografie (i díky velkému formátu knihy). Za mě první knížka o focení, která mě bavila od začátku do konce.
Kniha jako taková je super, jen ten překlad je bída. Některé věty dokonce nedávaly smysl (ale možná je problém na mé straně). Autor v knize popisuje, jak vznikly uvedené snímky. U některých mi sice chyběly údaje čas, clona a ISO, ale to pro tuto knihu nebylo podstatné. Podstatné v ní je proces, kterým autor dospěl k finální fotografii - kompozici.
V dnešní době již kniha za zenitem. Je zastaralá a mnoho informací v knize již v dnešní době neplatí. Věřím však, že v době vydání mohla být pro mnoho lidí zajímavá.
Přijde mi, že o kompozici jako takové je napsáno velice málo. Je to spíše velice stručný průřez. Alespoň z části je použitelná tak třetina knihy. Hodně fotek je dost neumělých, přičemž samotné fotografie jsou podle mě velice důležitou součástí takové literatury.