Mezi námi předškoláky - pro děti od 4 do 6 let podobné
Jiřina Bednářová
Všestranná příprava dítěte do školy. Vážená čtenářko, vážený čtenáři, z toho, že se probíráte knihami určenými pro děti předškolního věku, usuzuji, že máte doma nebo v předškolním zařízení dítě tohoto věku a hlavně že chcete dítko podpořit v jeho přípravě na školu. Někteří dospělí čtenáři se již setkali, a mají dobrou zkušenost, s edicí nakladatelství Computer Press určenou dětem. Mnozí už cíleně vyhledávají publikace autorky této knihy Jiřiny Bednářové, která se řadu let úspěšně zaměřuje na podporu rozvoje osobnosti dětí předškolního a mladšího školního věku. Je také možné, že již znáte soubor her a cvičení Mezi námi předškoláky pro tří- až pětileté děti, případně knihu pro děti pěti- až sedmileté. Prohlédnete-li si je, možná zjistíte, že pro vaše dítko jsou úkoly příliš jednoduché nebo poněkud obtížné. Všimnete si také, že věková období, pro něž jsou jednotlivé knihy určeny, se překrývají (3 až 5 let, 4 až 6 let, 5 až 7 let). Jak vidíte, autorka velmi správně pamatovala na vývojové zvláštnosti dětí, a tak upozorňuje nás, dospělé, na skutečnost, že každé dítě se vyvíjí v různých oblastech jinak. Některé je zdatnější v kreslení, jiné v počítání, další zná dříve barvy, je pozornější nebo méně pozorné, lépe či hůře mluví. Není tedy nutné se trápit tím, že naše holčička či kluk nezvládne vše jako jeho starší sourozenci nebo jiné děti stejného věku. Máme totiž zdatné pomocníky – zkušenou odbornicí připravené knihy, které pomohou tam, kde je potřeba. Navíc v nich, tedy i v tomto díle, naleznete zajímavý příběh, který děti učí pozorně naslouchat, veselé ilustrace, jež vedou dítě k rozvoji zrakového vnímání a kreslení (tedy i psaní) i k rozšíření slovní zásoby. Jste-li na rozpacích, kterou knihu pořídit pro čtyřleté dítě, doporučuji tu, již si právě prohlížíte. Pokud však zjistíte, že úkoly jsou pro vaše dítko obtížné, sáhněte po knize pro tří- až pětileté děti. Podobně u pětiletého dítěte můžete rychleji přejít ke knize Mezi námi předškoláky pro pěti- až sedmileté děti. Jen prosím nezapomeňte, že bez nás, dospělých, to zkrátka nepůjde ani v případě, že dítko již umí číst. Naslouchání má pro rozvoj čtení dítěte velký význam, a tak mu hodně čtěte a také s ním zdolávejte úkoly, které jsou postupně stále obtížnější. Uvidíte, že je to lepší zábava, než koukat na obrazovku televizoru nebo počítačový monitor. PhDr. Alena Šafrová, externí pedagožka Pedagogické fakulty MU v Brně... celý text
Podobné knihy (0)
Zatím zde není žádná podobná kniha.
Štítky knihy
Autorovy další knížky
2007 | Diagnostika dítěte předškolního věku |
2008 | Sluchové vnímání |
2010 | Školní zralost |
2015 | Jedním tahem |
2006 | Rozvoj grafomotoriky |