Alibaba.com přehled
Porter Erisman
V září 2014 uspořádala jedna čínská společnost, o níž většina lidí ze Západu nikdy neslyšela, první veřejnou nabídku akcií (IPO) s nejvyšší hodnotou v dějinách – byla vyšší, než měl Google, Facebook a Twitter dohromady. Alibaba, dnes největší internetový obchod na světě, déle než deset let unikal západní pozornosti, a přitom vybudoval rozsáhlejší zákaznickou základnu, než má světový gigant Amazon, a realizoval valnou část internetových transakcí v Číně. Příběh Jacka Maa, neznámého čínského učitele angličtiny, který dvakrát neuspěl při přijímacích zkouškách na vysokou školu, nerozuměl počítačům, přesto založil Alibabu a dotáhl ho od start-upu zápasícího o existenci na dominantního hráče světového internetového obchodování. Alibaba překonal internetovou krizi, nepodlehl konkurenci firem eBay ani Google, vyjednával s nevypočitatelnou čínskou vládou, ustál scestné rady zahraničních expertů – a vytvořil největší on-line tržiště světa. Pozoruhodný příběh Alibaby poutavě vypráví bývalý viceprezident společnosti Alibaba Porter Erisman, který osm let stál po boku Jacka Maa.... celý text
Můj komentář
Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize Alibaba.com. Přihlašte se a napište ho.
Nové komentáře (5)
Alibaba Group je jedna z největších světových společností zabývajících se prodejem na internetu. Možná je vůbec největší, protože na rozdíl od Amazonu a eBay se jí podařilo ovládnout čínský trh a jak známo, většina věcí se dnes vyrábí právě tam. Alibabě se podařilo čínských trh, který je velice odlišný od ostatního světa, uživatelsky přívětivě zpřístupnit celému světu. Číňan tedy může svůj výrobek prodávat přímo třeba někomu v České republice, bez toho, aby musel platit velkou částku peněz nějakému zprostředkovateli. Tohle mu umožní u nás už velice populární B2C server AliExpress.com.
Autor Porter Erisman dlouhodobě pracoval pro zakladatele Alibaby Jacka Ma, a rozhodl se o tom napsat knihu. Téma určitě mohlo být zajímavé, např. souboj AliExpress vs eBay o ovládnutí čínského internetového obchodování. Ale kniha je bohužel napsaná dost nezáživně a jak napsal Desper, šlo by jí shrnout na 20 stránek. Obecně mám tenhle problém nastavované kaše u hodně amerických autorů literatury faktu. Navíc je celá kniha spíš taková reklama na Alibabu a z mnoha řádků je prostě cítit, že je autor psal s obavou, aby náhodou někoho v Alibabě nepopudil.
Související novinky (0)
Zatím zde není žádná související novinka.
Citáty z knihy (0)
Zatím zde není žádný citát z knihy.
Kniha Alibaba.com v seznamech
v Přečtených | 21x |
ve Čtenářské výzvě | 1x |
v Knihotéce | 7x |
v Chystám se číst | 13x |
v Chci si koupit | 4x |
v dalších seznamech | 1x |
Musím souhlasit s komentáři níže. Více než příběh Alibabi a Jacka Maa je to příběh samotného autora a jeho pracovního působení v této firmě. Nedočteno, nedoporučuji.